ترامپ که چندی است با چین هم درگیر شده اظهار کرد: روند مذاکره چین و آمریکا به خوبی پیش می رود و احتمالا به زودی به توافق می رسیم.

به گزارش سلام نو، به نوشته روزنامه نیکی ژاپن، 'تری گو' با استناد به گفت وگوی تلفنی روز جمعه با 'دونالد ترامپ'، رئیس جمهوری آمریکا گفت: ترامپ در این تماس تلفنی گفت که روند مذاکره چین و آمریکا به خوبی پیش می رود و احتمالا طرفین به زودی به توافق می رسند.

وی گفت، سرمایه گذاری هایش در آمریکا و نگرانی از اختلافات تجاری واشنگتن و چین، علت گفت وگوی او با ترامپ بود.

گو افزود، اقتصاد جهان دستخوش تغییر ساختاری است و نتیجه این جنگ تجاری هر چه باشد، آمریکا همچنان سردمدار بازار غرب و بازار آسیا نیز تحت سلطه چین خواهد بود. خوشبختانه، ما در هر دو کشور سرمایه گذاری کرده ایم.

'لوئیس وو'، دستیار ویژه گو، چهارشنبه پیش با اشاره به هزینه های سنگین خط تولید تلویزیون این شرکت در آمریکا، به خبرگزاری رویترز گفته بود، فاکس کان احتمالا برخی طرح هایش را در ویسکانسن تعدیل می کند.

ترامپ و 'شی جین پینگ'، رئیس جمهوری چین، در حاشیه نشست دسامبر گروه 20 در آرژانتین، با توقف جنگ تجاری بین آمریکا و چین به مدت سه ماه و انجام گفت وگو برای حل این مناقشه تجاری در طول این مدت موافقت کردند.

تازه ترین دور گفت و گوهای تجاری چین و آمریکا چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد که البته، همانند مذاکرات دو هفته پیش، هنوز نتایج آن به صورت رسمی منتشر نشده است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید