در جریان درگیری نیروهای امنیتی کشور کلمبیا با شورشیان فارک 10 نفر از اعضای ایم گروه کشته شدند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از خبرگزاری فرانسه، در همین راستا گزارش شد که نیروهای ویژه‌ ارتش و پلیس کلمبیا عملیاتی را در ناحیه کاکوئتا به اجرا در آوردند که در جریان آن رودریگو کادته ۵۲ ساله که رهبر پر سابقه این گروه بود، کشته شد.

گیرلمو بوترو، مقام ارشد نظامی ارتش کلمبیا در بیانیه‌ای در مانیزالس، گفت‌: در کنار او تعداد ۹ چریک دیگر شورشیان فارک کشته شدند و ما چند نفر را نیز دستگیر کردیم، اما درگیری‌ها در منطقه ادامه‌ دارد.

این‌ در حالی است که پیش از این حدود هفت هزار تن از اعضای شورشیان فارک که مخفف "نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا" است، در راستای صلح با دولت کلمبیا سلاح‌هایشان را روی زمین گذاشتند، اما حدود ۱۷۰۰ نفر از این شورشیان همچنان به گفته مقامات اطلاعاتی ارتش کلمبیا به شورش ادامه می‌دهند و از پول قاچاق مواد مخدر برای تأمین اقداماتشان استفاده می‌کنند. با توجه به این که آنها از فرماندهی واحدی برخوردار نیستند، در مناطق دور افتاده‌ای فعالیت دارند و در آن مناطق با گروه‌های مجرم دیگر نظیر قاچاقچیان مواد مخدر درگیری پیدا می‌کنند.

از زمانی که در سال ۲۰۱۶ دولت رئیس جمهور سابق، خوآن مانوئل سانتوس با شورشیان فارک به توافق صلح دست پیدا کرد کلمبیا در آرامش نسبی به سر برده است.

بر اساس این توافق مهم گروه "فارک" تبدیل به حزب سیاسی می‌شود، اما یک گروه شورشی کوچک‌تر به نام "ELN" به عنوان شورشی فعال در این کشور شناخته می‌شود.

ایوان دوکو، رئیس جمهور فعلی کلمبیا که ماه اوت گذشته به ریاست جمهوری رسید، در راستای عمل به وعده انتخاباتی‌اش موضعی تند برای برخورد با گروه ELN اتخاذ کرده است./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید