«زلمی خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در خصوص صلح افغانستان اظهار کرد: تعیین دولت موقت در افغانستان وظیفه من نیست.

به گزارش سلام نو، خلیل‌زاد شب گذشته جزئیات مذاکرات 6 روزه با طالبان که در دوحه پایتخت قطر برگزار شد را با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان و سایر مقامات دولت این کشور در میان گذاشت.

خلیل زاد ضمن به ارائه جزئیات این مذاکرات، اطلاعات نادرست و شایعات رسانه های داخلی افغانستان و دیگر رسانه های بین المللی در خصوص مذاکرات با طالبان رد کرد و اعلام کرد که در مورد ساختار نظام آینده افغانستان با طالبان هیچگونه گفت و گو و بحثی صورت نگرفته است.

وی افزود، موضوع حکومت موقت به شکلی اشتباه بیان شده است و در مذاکرات 6 روزه دوحه هیچ گونه بحثی درباره این موضوع انجام نشد.

وی خاطر نشان کرد: من نه صلاحیت و نه مسئولیت پرداختن به این مسئله را دارم، تنها مسئولیت و وظیفه من فراهم کردن موقعیت مذاکره میان طالبان و دولت افغانستان است؛ به گفته خلیل زاد در مذاکرات با طالبان، تنها روی مسئله آتش ‌بس جنگ افغانستان گفت و گو کردیم ، اما تاکنون در این خصوص نیز پیشرفتی حاصل نشده است.

خلیل زاد در ادامه گفت که طالبان خواستار خروج نیروهای آمریکا از خاک افغانستان است، اما آمریکا و طالبان بر سر این موضوع هنوز هم به توافقی نرسیده اند و اگر در مورد خروج نیروهای آمریکا از افغانستان هر گونه تصمیمی اتخاذ شود، این تصمیم با دولت افغانستان نیز درمیان گذاشته خواهد شد.

نماینده آمریکا و طالبان ماه آینده برای ادامه مذاکرات و دستیابی به توافق، باز هم با یکدیگر دیدار خواهند داشت. /ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید