«استاندارد چارتر» به عنوان یک شرکت چند ملیتی که خدمات مالی و بانکداری نیز انجام می دهد پیش بینی هایی انجام داده و براساس مولفه هایی چون نرخ‌ تبدیل ارز، برابری قدرت خرید و تولید ناخالص داخلی، چین را قدرت اقتصادی برتر جهان در سال 2030دانسته است.

سلام نو - سرویس اقتصادی: به اعتقاد بسیاری از پژوهشگران تا سال 2030 بازارهای نوظهور رونق بیشتری گرفته و احتمالا هفت اقتصاد برتر جهان در آن سال از بین بازارهای نوظهور خواهند بود. پیش بینی ها حکایت از آن دارد که تا سال 2030 چین و هند بالاتر از ایالات متحده آمریکا اقتصادهای برتر جهان باشند.

به گزارش سلام نو، رابرت فارلی هم در مجله  نشنال اینترست گزارشی منتشر کرد که در آن نوشته بود هند، فرانسه، روسیه، ایالات متحده آمریکا و چین قدرتمندترین نیروهای نظامی جهان خواهند شد. «استاندارد چارتر» به عنوان یک شرکت چند ملیتی که خدمات مالی و بانکداری نیز انجام می دهد پیش بینی هایی انجام داده و براساس مولفه هایی چون نرخ‌ تبدیل ارز، برابری قدرت خرید و تولید ناخالص داخلی، چین را قدرت اقتصادی برتر جهان در سال 2030 دانسته است.

چین، هند، ایالات متحده آمریکا، اندونزی، ترکیه، برزیل، مصر، روسیه، ژاپن و آلمان ده کشوری هستند که در پیش بینی این مرکز ده اقتصاد برتر کشور خواهند بود. در ادامه توضیحات مختصری در رابطه با اقتصاد این کشورها آمده است:

چین: چینی ها در اقتصاد از اواخر دهه هفتاد میلادی رشد خود را با اعمال اصلاحات اقتصادی آغاز کردند و امروز به عنوان یکی از بازیگران اصلی اقتصاد جهان از تاثیرگذارترین کشورها در اقتصاد جهانی است. مبارزه دولت چین با ریسک های مالی باعث شده تا چین رشد اقتصادی فراتر از حد انتظاری داشته باشد. چین را باید قدرت برتر جهان در حوزه اقتصاد تا چند سال آینده دانست.

هند:  کشور هند احتمالا از لحاظ حجم اقتصادی از ایالات متحده تا سال 2030 پیشی گرفته و بتواند نام خود را به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان مطرح کند. استاندارد چارتر، غول خدمات مالی انگلیسی پیش بینی کرده هند دومین کشور برتر اقتصادی در سال 2030 خواهد بود. طبقه متوسط جهان در سال 2030، از یک میلیارد به سه میلیارد نفر افزایش پیدا می کند و از آنجایی که طبقه متوسط نیروی محرکه ی اصلی اقتصاد جهان هستند، هند و چین رشد قابل قبولی خواهند داشت.

ایالات متحده آمریکا: بدون شک بازیگر اصلی اقتصاد جهانی، از آغاز قرن بیست و یک تاکنون ایالات متحده آمریکا بوده است. آمریکا که سلطه خود بر جهان را می خواهد هند و چین را به عنوان رقبای سرسختی در کنار خود احساس می کند.

اندونزی: برای قدرت اقتصادی اندونزی همین بس که توانست بدهی خود از 82% تولید ناخالص داخلی در سال 2002 را به 24% در سال 2012 برساند. این کشور زیر بلایای طبیعی و حملات تروریستی توانسته نام خود را بین اقتصادهای پیشرو جهان جای دهد. اصلاحات مالیاتی از جمله اقدامات مهمی بوده که در اندونزی اتفاق افتاده است.

ترکیه: یکی دیگر از کشورهایی که از آغاز قرن بیست و یک رشد قابل توجهی در اقتصاد جهانی داشته ترکیه است، گردشگری یکی از مهم ترین منابع درآمدی این کشور است. درآمد ترکیه از سال 2002 تاکنون بیش از 3.5 برابر رشد داشته و اردوغان اعلام کرده است تا سال 2023 این کشور در بین بیست کشور جهان و تا سال 2030 بین ده اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود.

برزیل: یکی از کشورهای آمریکای لاتین برزیل است که به واسطه توسعه یافتگی در بخش‌ کشاورزی، معدن، تولید، خدمات و نیز نیروی کار شانس بالایی برای رشد اقتصادی در سال های آینده خواهد داشت. از این رو برزیلی ها در پی آن هستند تا حضور خود را در بازارهای جهانی پررنگ تر کنند.

مصر: طبیعی بود اتفاقات سال 2011 در مصر تا مدتها ثبات اقتصادی را در این کشور تحت شعاع قرار دهد. با این حال آمار و ارقام می گوید مصری ها نه تنها وضع اقتصادشان را بهبود بخشیده اند بلکه پیش بینی ها نشان از سرعت گرفتن رشد اقتصادی این کشور دارد تا حدی که باید تا سال 2030 اقتصاد مصر را یکی از بهترین اقتصادهای جهان دانست.

روسیه: روس ها به عنوان یکی از قدرت های برتر جهان مطرح هستند. پوتین به کشاورزی به عنوان یک تکیه‌گاه در اقتصاد روسیه بها داد و تلاش کرد تا آنجا که ممکن است نقش دلار را در اقتصاد روسیه کم کند تا جایی که مقامات روسی اعلام کنند تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد روسیه تاثیر چندانی نخواهد داشت.

ژاپن: اقتصاد این کشور در سه ماهه اول سال 2018 با رشدی ۳ درصدی همراه بود که فراتر از پیش‌بینی ۲.۶ درصدی قبلی و سریع‌ترین نرخ رشد از زمان آغاز سال ۲۰۱۶ است. ژاپنی ها در حال حاضر اقتصاد دوم آسیا و اقتصاد سوم جهان هستند. در پیش بینی «استاندارد چارتر» ژاپنی ها در سال 2030 به رتبه نهم سقوط خواهند کرد.

آلمان: آلمان جنگ زده پس از هفتاد و چند سال که از جنگ جهانی می گذرد، امروز نام خود را به عنوان یکی از اقتصادهای برتر جهان مطرح کرده است. مدیریت واردات، سیاست‌های پولی و مالی منسجم، ارتقای بهره‌وری کارکنان و کارگران، تقویت صادرات و نظام تعرفه‌ای هوشمند از جمله اقداماتی بود که آلمانی ها با تمرکز بر آن تورم بالای بعد از جنگ را کنترل کردند و امروز وضعیت اقتصادی خود را به عنوان یکی از اقتصادهای برتر جهانی مطرح کردند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید