وزیران دارایی هفت کشور ثروتمند جهان توافق کردند که به تامین مالی اوکراین همچنان ادامه دهند.

توافق اعضای گروه ۷ برای تامین مالی اوکراین
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزیر دارایی آلمان امروز شنبه اعلام کرد که وزیران دارایی هفت کشور ثروتمند جهان - موسوم به گروه ۷ - درباره تامین مالی اوکراین توافق کردند، اما همچنان باید درباره جزییات بیشتری به توافق برسند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کریستین لیندنر روز شنبه در حاشیه نشست وزیران مالی گروه ۷ در شهر استراسا (Stresa) واقع در شمال ایتالیا با بیان اینکه در هفته‌های آینده درباره جزییات بیشتری گفتگو می‌شود، افزود: کشورهای گروه ۷ اکنون درباره طرح مالی سال آینده برای کی یف همکاری می‌کنند.

وی مدعی شد که برنامه تامین مالی سال جاری برای اوکراین موفق بوده است.

لیندر گفت: ما هنوز آماده یافتن اقدامات بیشتر و روشن‌تر برای تامین مالی اوکراین نیستم، اما این موضوع در دستور کار فشرده این گروه است.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که گروه ۷ تلاش می‌کند از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین استفاده کند.

این گزارش افزود: وزیران دارایی گروه ۷ روز شنبه اعلام کردند که این گروه راه‌هایی را برای استفاده از درامد حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین بررسی می‌کند.

گروه ۷ و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه را بی درنگ بعداز حمله مسکو به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ مسدود کردند.

آمریکا، شرکای خود در گروه ۷ یعنی ژاپن، آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و کانادا را تحت فشار قرار داده است تا از اعطای وام به ارزش ۵۰ میلیارد دلار به کی یف حمایت کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید