بیش از صد هزار نفر از جامعه اتباع و مهاجرین افغانستانی اهل سنت و شیعه در مراسم تشییع و تدفین خادم الرضا(ع)، شرکت کردند.

آمار تکان دهنده از تعداد مهاجران افغانستانی مقیم مشهد در تشییع رئیس جمهور

به گزارش سلام نو، ایرنا، خبرگزاری دولت در خبری از شرکت بیش از یکصد هزار مهاجر افغانستان مقیم مشهد در تشییع رئیس جمهور خبر داد.

این خبرگزاری نوشت: بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی بیش از صد هزار نفر از جامعه اتباع و مهاجرین افغانستانی اهل سنت و شیعه، دوشادوش مردم مشهد، داغدار شهدای راه خدمت بودند و در مراسم تشییع و تدفین خادم الرضا(ع)، رئیس جمهور رئیسی و همراهان ایشان شرکت کردند.

حسین شرافتی راد در مراسم پیش از تشییع و در محل حسینیه هراتی های مشهد و در حضور هزاران نفر از جامعه اتباع و مهاجر افغانستانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهدای راه خدمت به خصوص رییس جمهور شهید، بر ادامه راه این عزیزان تاکید کرد.

وی گفت: تشکیل سازمان ملی مهاجرت به عنوان یکی از اقدامات مهم و یادگاری های شهیدِ جمهور است و این اقدام نشان از حسن توجه شهید آیت الله رییسی به اتباع و مهاجرین کشور داشته و نقطه عطفی در ساماندهی موضوع اتباع خارجی است.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه "سیام" وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار تبعه خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در این میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می شوند که البته در ماه های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شدند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید