۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 55518233

دانشمندان در تلاش برای ارتقای ارزش غذایی نان سفید محبوب هستند.

نان سفید، اما سالم‌تر!

به گزارش سلام نو آنطور که عصر ایران نوشته است نان سفید، با وجود محبوبیت زیاد، به دلیل کمبود مواد مغذی و فیبر، همواره مورد انتقاد متخصصان تغذیه بوده است. اما خبر خوش این است که دانشمندان بریتانیایی در حال کار روی راهی برای ارتقای ارزش غذایی نان سفید بدون تغییر طعم و مزه آن هستند.

این پروژه که توسط دولت بریتانیا و با هدف بهبود سلامت عمومی این کشور تامین مالی می‌شود، به دنبال یافتن راهی برای اضافه کردن مقادیر کمی از حبوبات، غلات، سبوس و جوانه گندم به نان سفید بدون تغییر طعم و بافت آن است.

دکتر کاترین هاوارث، یکی از محققان این پروژه، می‌گوید: "ما در حال تجزیه و تحلیل دقیق ترکیب شیمیایی آرد سفید هستیم تا ببینیم دقیقاً چه ویتامین‌ها و مواد معدنی در طی فرآیند آسیاب از بین می‌روند. با استفاده از غلات دیگر مانند کینوا، تف، ذرت خوشه‌ای دورنگ و ارزن می‌توانیم سطح آهن، روی، ویتامین‌ها و فیبر را در نان سفید افزایش دهیم."

در این پروژه، علاوه بر غلات، از حبوباتی مانند نخود و نخود فرنگی نیز برای افزایش پروتئین نان سفید استفاده می‌شود.

دکتر هاوارث می‌گوید: "هدف ما این است که نانی سفید با تمام مزایای سلامتی نان کامل، اما با طعم و مزه نان سفید سنتی تولید کنیم."

نان سفید مغذی، راهی برای تشویق مردم به انتخاب نان سالم‌تر

نان سفید به دلیل طعم و مزه مطلوبش، نان محبوب بسیاری از مردم است. با این حال، بسیاری از افراد از مضرات نان سفید برای سلامتی خود آگاه هستند و به همین دلیل نان سبوس‌دار را انتخاب می‌کنند.

کریس هولیستر، مدیر توسعه محصول شرکت شیپتون میل، می‌گوید: "بیشتر مردم می‌دانند که نان گندم کامل برای سلامتی بهتر است، اما بسیاری به‌دلیل طعم و مزه آن یا به این دلیل که به آن عادت ندارند یا علاقه‌ای ندارند، این نان را انتخاب نمی‌کنند."

نان سفید جدید، راهی برای تشویق مردم به انتخاب نان سالم‌تر بدون تغییر ذائقه آنها است.

مراحل پیش رو برای تولید نان سفید مغذی

هنوز تا تولید انبوه و عرضه نان سفید مغذی در بازار راه زیادی باقی مانده است. در حال حاضر، محققان در حال آزمایش دستور پخت‌های مختلف و بررسی طعم و بافت نان هستند.

پس از نهایی شدن دستور پخت، نان سفید جدید باید توسط مردم تست و تایید شود.

تیم تحقیقاتی معتقد است که نان سفید جدید آنها به دلیل استفاده از لایه‌ی داخلی سبوس که طعم و رنگ کمتری دارد، مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

دکتر لوید، یکی دیگر از محققان این پروژه، می‌گوید: "اگر کیفیت غذایی نان استاندارد بهبود یابد، کیفیت زندگی مردم و سلامت و رفاه آن‌ها بهبود خواهد یافت."

نان سفید مغذی، گامی در جهت ارتقای سلامت عمومی

تولید نان سفید مغذی، گامی در جهت ارتقای سلامت عمومی و تشویق مردم به انتخاب رژیم غذایی سالم‌تر است.

با وجود انتقاد برخی مبنی بر اینکه این کار فریب مردم برای بهبود رژیم غذایی آنها است، متخصصان تغذیه معتقدند که مهم نیست از چه راهی، باید برای بهبود سلامت مردم تلاش کرد.

نان سفید جدید، راه حلی خلاقانه برای مشکلی قدیمی است و می‌تواند به بسیاری از افراد در انتخاب نان سالم‌تر بدون تغییر ذائقه آنها کمک کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید