به گفته وزیر بهداشت، حق‌الزحمه دستیاران پزشکی چندین برابر افزایش یافت و به حدود ۱۵ میلیون تومان رسید.

افزایش حقوق چندبرابری برای دستیاران پزشکی

به گزارش سلام نو به نقل از اکوایران، وی در هجدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اعلام کرد: حق‌الزحمه دستیاران پزشکی از حدود دو و سه میلیون به حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته و کارانه نیز برای دستیاران در نظر گرفته شده که دریافتی دستیاران، بهبود می‌یابد و می‌توانند با خیال آسوده‌تری به فعالیت بپردازند.

۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ بود که محمد رئیس‌زاده، رییس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش دو برابری حقوق دستیاران پزشکی شده بود.

رییس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه به رییس مجلس به مشکلات دستیاران پزشکی اشاره و عنوان کرده است: «دستیاران عزیز علاوه بر وظیفه سنگین آموزشی، حجم عمده ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی را در مراکز آموزشی-دولتی درمانی بر عهده دارند. به طوری که ساعات کاری آن‌ها در کنار کشیک‌های سنگین شبانه‌روزی، ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از یک نیروی تمام وقت شمول قانون کار است.»

او در ادامه درخصوص میزان حق‌الزحمه آن‌ها گفته است: «در حالی‌که حق‌الزحمه‌ای هشت تا ۱۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند. این میزان پرداخت در کنار سایر دشواری‌های فوق‌الذکر، تدوام ورود به رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی را با رعایت کرامت انسانی غیرممکن ساخته است.»

پیش از این، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در حاشیه جلسه هیات دولت در ۱۲ اردیبهشت‌ماه از افزایش حقوق ۳۵ درصدی حداقل‌بگیران خبر داد.

افزایش کف حقوق دریافتی هشت میلیون تومانی دستیاران پزشکی به ۱۲ میلیون تومان، بیانگر افزایش ۵۰ درصدی آن است. با این تفاسیر درخواست افزایش دوبرابری حقوق دستیاران پزشکی توسط رییس سازمان نظام پزشکی از رییس مجلس، به افزایش ۵۰ درصدی منجر شد که ۱۵ درصد بیشتر از میزان درنظرگرفته شده توسط وزارت کار برای حداقل‌بگیران است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید