سفرای کشورهای کره جنوبی، نیوزلند، نیکاراگوئه و فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران در سفر دو روزه خود به استان قزوین از کاروانسرای جهانی سعدالسلطنه، موزه حمام قجر، کلیسای کانتور، منطقه الموت و روستای گردشگری الولک بازدید کردند.

سفرای چهار کشور از جاذبه‌های گردشگری قزوین بازدید کردند

به‌گزارش سلام نو به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین مایکل وهی میلتونگا والش روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حاشیه این بازدیدها گفت: از سفر به قزوین هیجان‌زده شده‌ام و به طور قطع سفرای دیگری که در این سفر ما را همراهی نکرده‌اند، پشیمان خواهند شد و در دیدار با آنها از زیبایی‌های قزوین خواهیم گفت.

سفیر نیوزلند در جمهوری اسلامی ایران افزود: قزوین به بناهای تاریخی و طبیعت زیبا و میهمان‌نوازی معروف است و از اینکه امروز در این شهر هستیم، خوشحالیم.

او اضافه کرد: هرچند که بین ایران و نیوزلند فاصله بسیار زیادی وجود دارد ولی در کشور نیوزلند ایرانی‌ها به میهمان‌نوازی و رفتار صمیمی معروف هستند.

سفر به قزوین برای من بسیار هیجان‌انگیز است/ زیبایی‌های قزوین را بین سایر سفرا و هموطنان کره‌ای خودم تبلیغ خواهم کرد

کیم جونپیو در بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری قزوین گفت: به مدت سه ماه است که به عنوان سفیر عازم جمهوری اسلامی ایران شده‌ام و سفر به قزوین اولین سفر خارج از تهران من در ایران است و از این جهت تا زمانی که در ایران هستم سفر به قزوین را فراموش نخواهم کرد.

سفیر کره‌جنوبی در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: قزوین به تاریخ زیبا و غنی معروف است و باعث افتخار است که در این شهر حضور دارم.

او افزود: پس از بازگشت به تهران نه تنها به سفرای دیگر بلکه به تمامی کره‌ای‌های علاقه‌مند به ایران، قزوین را معرفی خواهم کرد و این وظیفه امروز من است که راجع به قزوین به همه اطلاع دهم.

سفرای چهار کشور همچنین در مراسم افتتاحیه جشنواره روستایی و عشایر قزوین که به‌مناسبت فرا رسیدن آیین کهن پنجاه به‌در و با هدف معرفی ظرفیت‌های روستایی و عشایر استان برگزار شده‌است، شرکت کردند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید