در این راهنمای جامع، با ما همراه شوید تا سفری خاطره‌انگیز به این شهر کهن داشته باشیم.

گشتی در بهبهان، شهر گل نرگس و تاریخ کهن

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است بهبهان، نگینی درخشان در استان خوزستان، با جاذبه‌های گردشگری فراوان، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود رهنمون می‌کند. از دشت‌های معطر نرگس تا بناهای تاریخی باشکوه، بهبهان گویی گنجینه‌ای از زیبایی‌ها و شگفتی‌ها را در آغوش خود جای داده است.

نرگس‌زارهای بهبهان، نگین طلایی زاگرس:ش

درست در دو کیلومتری بهبهان، در جاده کارخانه سیمان، می‌توانید شاهد انبوهی از گل‌های نرگس باشید که گویی فرش طلایی را بر پهنه‌ی زمین گسترانده‌اند. قدمت این نرگس‌زار به دوران قبل از میلاد مسیح می‌رسد و عطر دل‌انگیز آن در تمام منطقه پراکنده می‌شود. گشت و گذار در میان این گل‌های زیبا و تنفس هوای پاک، تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود.

تنگ تکاب، گذرگاهی تاریخی:

در ۱۷ کیلومتری بهبهان، روستای تنگ تکاب واقع شده است. این تنگه که در گذشته گذرگاه کوهستانی جاده‌ی بین‌النهرین به استخر و جاده‌ی دوره اسلامی خوزستان به استان فارس بوده است، از نظر تاریخی اهمیتی بسزا دارد. رودخانه‌ی مارون در میان این تنگه جریان دارد و مناظر طبیعی بدیع آن، هر گردشگری را مسحور خود می‌کند.

پلاژ مارون، تفریحی در کنار دریاچه:

اگر به دنبال تفریحی لذت‌بخش در کنار طبیعت هستید، پلاژ مارون گزینه‌ای ایده‌آل برای شماست. این پلاژ زیبا در ۲۴ کیلومتری شهرستان بهبهان، در کنار دریاچه سد مارون واقع شده است. فضای سبز دل‌انگیز، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، زمین‌های ورزشی، امکان قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری، از جمله امکانات این پلاژ هستند که اوقات خوشی را برای شما رقم خواهند زد.

محوطه باستانی ارجان، سفری به اعماق تاریخ:

در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی بهبهان، گویی دریچه‌ای به سوی تاریخ باستان گشوده می‌شود. محوطه باستانی ارجان، با وسعتی حدود ۵۰۰ هکتار، یادگاری از دوران ساسانیان است. کشف جام طلایی ارجان در این محوطه، از جمله مهم‌ترین یافته‌های تاریخی ایران به شمار می‌رود. گشت و گذار در میان بقایای این شهر باستانی، حس و حالی خاص را به شما القا خواهد کرد.

امامزاده اباذر، زیارتی در دل طبیعت:

در ۴۰ کیلومتری جنوب شهر بهبهان، بقعه امامزاده اباذر قرار دارد. این بنا با نقاشی‌ها، مشبک‌کاری‌ها و گچ‌بری‌های هنرمندانه، یادگاری از دوران زندیه و اوایل قاجاریه است. آرامش و معنویت این مکان، هر زائری را مجذوب خود می‌کند.

قلعه گلاب، رازدار سالیان دراز:

قلعه گلاب، بنایی تاریخی در روستای چم‌بوستان بهبهان، حکایات روزگاران دور را در خود نهفته دارد. این قلعه که از دوران ساسانیان به یادگار مانده است، در دوران اسلامی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. عظمت و شکوه این قلعه، گویی حکایتی از قدرت و شکوه نیاکانمان را بازگو می‌کند.

دریاچه چاه ماری، تابلویی از طبیعت:

سد دریاچه چاه‌ماری با چشم‌اندازهای بدیع و طبیعت بکر، مکانی مناسب برای تفریح و آرامش است. در اطراف این دریاچه می‌توانید شاهد گونه‌های گیاهی متنوع از جمله اوکالیپتوس، کنار و کهور باشید. گشت و گذار در کنار این دریاچه و تنفس هوای پاک، روح‌بخش و طراوت‌بخش خواهد بود.

گشتی در بهبهان، شهر گل نرگس و تاریخ کهن

پل بکان، شاهدی از دوران باستان:

پل بکان که از دوران ساسانیان به یادگار مانده، بر روی رودخانه مارون در ۱۰ کیلومتری بهبهان قرار دارد. این پل که متاسفانه در حال حاضر رو به تخریب است، یادگاری ارزشمند از تاریخ و معماری ایران باستان است.

حمام تاریخی بکان، گرمای خاطرات:

حمام تاریخی بکان در شهر ارجان، یادگاری از دوران ساسانیان است که در کنار رودخانه مارون و در نزدیکی روستای امام‌رضا قرار دارد. معماری این حمام به صورت چهار ایوانی است و قدم زدن در آن، حس و حال زندگی در دوران باستان را به شما القا می‌کند.

گشتی در بهبهان، شهر گل نرگس و تاریخ کهن

کد خبرنگار: ۲۶
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    2 1
    آرجان بهبهان یادگارروزگاراشوری وعیلانی و ساسانی و اسلامی می باشدوطبق اسنادوکتاب ناصرخسرو در آنجا درشکاف کوهی همانندچغارزنبیل شوش موجود بوده و بقول تاریخ دانان نیوتاندرها انسانهای پیشین در آنجا زندگی می کرده اندوحلقه قدرت ازان پادشاه کیون هوتراپنج هزارسال پیش بوده که جسدش درموزه ملی ایران تهران می باشدمقبره آریوبرزن سردارساسانی درتنگتکاب بهبهان می باشد
  • حبیب سعیدی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    1 0
    البته گلهای نرگس فقط به نرگسزاربهبهان ختم نمیشود چون در باغ ویلاهای لاسبیدو باغ ویلاهای روبروی ترمینال هم این محصول کشت میشود یا باغ ویلاهای جاده بهبهان به سمت زیدون و اطراف بهبهان که گاهی از فروشنده های گلهای نرگس می‌شنویم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید