۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 55509633

شهر باستانی آسپندوس، با تئاتر رومی باشکوه و تاریخ غنی، یکی از این گنجینه‌های ارزشمند است.

گشتی در شهر باستانی آسپندوس

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است آنتالیا، نگین مدیترانه، نه تنها به سواحل شنی و هتل‌های لوکسش شهرت دارد، بلکه گنجینه‌ای از تاریخ و تمدن را نیز در دل خود جای داده است. شهر باستانی آسپندوس، با تئاتر عظیم رومی‌اش، یکی از این گنجینه‌های ارزشمند است. این شهر که در ۵۰ کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده، به خاطر معماری شگفت‌انگیز و تاریخ پرفراز و نشیبش، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

سفری به هزاره‌های دور

آسپندوس، قدمتی هزار ساله دارد و شواهدی از دوران هیتی‌ها در آن یافت شده است. این شهر در دوران روم، به یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری و هنری تبدیل شد و به خاطر تولید وسایل تزیینی، پرورش اسب و تجارت شهرت یافت.

شاهکار معماری رومی: تئاتر آسپندوس

قلب تپنده آسپندوس، تئاتر باشکوه آن است. این تئاتر که در قرن دوم میلادی ساخته شده، بزرگ‌ترین تئاتر رومی در آسیای صغیر و یکی از بهترین نمونه‌های معماری این دوره به شمار می‌رود. تئاتر آسپندوس با ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر ظرفیت، تا به امروز به طور کامل بازسازی شده و همچنان میزبان جشنواره‌های موسیقی و نمایش است.

آکروپولیس و دیگر جاذبه‌ها

علاوه بر تئاتر، جاذبه‌های دیگری نیز در آسپندوس منتظر شما هستند. تپه آکروپولیس با بقایای معبدی کوچک و بازار، قنات باستانی که آب شهر را تامین می‌کرد، و همچنین بقایای حمام‌ها، معابد، دیوارهای شهر گشتی در تاریخ را برای شما رقم خواهند زد.

گشتی در شهر باستانی آسپندوس

نکاتی برای بازدید

  • بهترین زمان بازدید: فصل بهار و پاییز به دلیل آب و هوای مطبوع، برای بازدید از آسپندوس مناسب‌تر هستند.
  • ساعت بازدید: از ۸ صبح تا ۷:۳۰ عصر (در تابستان) و ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر (در زمستان)
  • هزینه ورودی: ۷۵ لیر ترکیه
  • نحوه دسترسی: تورهای گردشگری از آنتالیا و سیده به آسپندوس برگزار می‌شوند. همچنین می‌توانید با اتوبوس به سریق بروید و از آنجا به آسپندوس برسید. تاکسی گزینه دیگری است که البته هزینه بیشتری دارد.

آسپندوس، سفری به گذشته

بازدید از شهر باستانی آسپندوس، تجربه‌ای منحصر به فرد از گشت و گذار در تاریخ و تمدن روم باستان است. تماشای تئاتر عظیم، قدم زدن در میان خرابه‌های شهر و آشنایی با معماری و هنر آن دوران، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

امیدواریم از سفر به شهر باستانی آسپندوس لذت ببرید!

گشتی در شهر باستانی آسپندوس

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید