در دل آنتالیای پرجنب‌وجوش، گویی دریچه‌ای به سوی دنیایی اسرارآمیز و باستانی گشوده می‌شود.

سفری به سرزمین اسرارآمیز مردگان / میرا؛ دروازه‌ای به سوی تاریخ و اسرار در قلب آنتالیای ترکیه

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است در قلب آنتالیای ترکیه، شهر باستانی میرا، گویی از دل تاریخ بیرون آمده و رازهای نهفته در اعصار گذشته را به رخ جهانیان می‌کشد. این شهر، با قدمتی که به ۵۰۰ سال پیش از میلاد بازمی‌گردد، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی است.

میرا، پایتخت تمدن لیکیه

در دوران باستان، میرا به عنوان پایتخت تمدن لیکیه، نقشی کلیدی در تاریخ ایفا می‌کرد. شکوه و زیبایی این شهر، در آن زمان زبانزد خاص و عام بود. نام میرا، برگرفته از درختچه‌ای به نام مرمک است که در آن منطقه به وفور می‌رویید و از صمغ آن روغن تهیه می‌کردند.

معابد باشکوه، از جمله معبد آرتمیس و آپولو، گواه عظمت و شکوه میرا در گذشته هستند. امروزه، اگرچه اثری از این معابد باقی نمانده، اما بقایای آنها، داستان‌هایی از شکوه و جلال آن دوران را روایت می‌کنند.

سنت نیکلاس، شخصیت مشهور و محبوب کریسمس، از جمله ساکنان مشهور شهر میرا بود. مقبره او در این شهر باستانی قرار دارد و هر ساله زائران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

آثار باستانی

شهر باستانی میرا، مملو از آثار باستانی است که هر کدام، داستانی از تاریخ را روایت می‌کنند. آمفی‌تئاتر باشکوه، محل برگزاری نمایش‌ها و مسابقات ورزشی در دوران باستان بود. گورستان‌های صخره‌ای، با معماری منحصر به فرد خود، شگفتی دیگری از این شهر باستانی هستند.

سفر به میرا، تجربه‌ای بی‌نظیر است که شما را به اعماق تاریخ می‌برد. قدم زدن در میان بقایای این شهر باستانی، تماشای مناظر طبیعی اطراف آن، و حس و حال اسرارآمیز این مکان، سفر به میرا را به یک خاطره فراموش‌نشدنی تبدیل خواهد کرد.

موزه میرا، محل نگهداری آثار باستانی کشف شده در این منطقه است که تاریخ و فرهنگ میرا را به نمایش می‌گذارد.

سفری به سرزمین اسرارآمیز مردگان / میرا؛ دروازه‌ای به سوی تاریخ و اسرار در قلب آنتالیای ترکیه

نکاتی برای سفر به میرا

  • بهترین زمان سفر به میرا، فصل‌های بهار و پاییز است.
  • برای ورود به محوطه باستانی میرا، باید بلیط تهیه کنید.
  • در اطراف محوطه باستانی میرا، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.
  • لباس و کفش مناسب برای پیاده‌روی به همراه داشته باشید.
  • به قوانین و مقررات مربوط به بازدید از محوطه باستانی توجه کنید.

شهر باستانی میرا در ۲۵ کیلومتری غرب شهر فینیکه و در نزدیکی شهر دمره واقع شده است. دسترسی به میرا از طریق اتوبوس و تاکسی امکان‌پذیر است.

بهترین زمان سفر به میرا، فصل بهار و پاییز است. در این فصل‌ها آب و هوا معتدل و تعداد گردشگران کمتر است.

برای ورود به محوطه باستانی میرا، باید بلیط ورودی تهیه کنید. در اطراف محوطه، کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعددی وجود دارد که امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران را فراهم می‌کنند.

سفر به شهر باستانی میرا، تجربه‌ای منحصر به فرد و فراموش‌نشدنی است. با قدم زدن در میان آثار باستانی این شهر، گویی در گذر زمان به عقب سفر می‌کنید و با تاریخ و فرهنگ تمدن لیکیه آشنا می‌شوید.

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، مناظر طبیعی اطراف شهر میرا نیز بسیار دیدنی و چشم‌نواز هستند. کوه‌های سر به فلک کشیده، درختان انبوه و دریای نیلگون مدیترانه، طبیعتی بکر و منحصر به فرد را خلق کرده‌اند.

در اطراف محوطه باستانی میرا، امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران فراهم شده است. کافی‌شاپ، رستوران، محل‌های خرید و پارکینگ از جمله این امکانات هستند.

سفری به سرزمین اسرارآمیز مردگان / میرا؛ دروازه‌ای به سوی تاریخ و اسرار در قلب آنتالیای ترکیه

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید