به ازای هر «یک ساعت» دیر خوردن صبحانه، احتمال بروز حوادث قلبی عروقی افزایش پیدا می‌کند و این احتمال در خانم‌ها بیشتر از آقایان است.

تاثیر دیر صبحانه خوردن بر افزایش بیماری‌های قلبی

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، نتایج یک پژوهش انجام شده در کشور اسپانیا نشان داده که به تاخیر انداختن مصرف صبحانه یا دیر خوردن شام، سبب افزایش احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. در این پژوهش بیش از ۱۰۰ هزار نفر به مدت متوسط ۷ سال شرکت کرده‌اند.

زمان مصرف صبحانه به سه بخش پیش از ۸ صبح، بین ۸ تا ۹ صبح و بعد از ۹ صبح تقسیم‌بندی شده است. مصرف شام هم به سه بازه‌ی پیش از ۸ شب، بین ۸ تا ۹ شب و بعد از ۹ شب تقسیم‌بندی شده.

در بررسی آمار مشخص شد که به ازای هر «یک ساعت» دیر خوردن صبحانه، احتمال بروز حوادث قلبی عروقی افزایش پیدا می‌کند و این احتمال در خانم‌ها بیشتر از آقایان است.

هر یک ساعت دیر خوردن شام هم همین اثر را دارد. جالب است بدانید در مورد شام مشخص شد که اگر این وعده بعد از ساعت ۹ شب میل شود، احتمال بروز حوادث قلبی عروقی ۲۸ درصد بالاتر از حالتی است که شام قبل از ساعت ۸ مصرف شود!

منظور از بیماری‌ و حوادث قلبی عروقی مواردی مانند سکته مغزی و قلبی و درد قفسه سینه‌ی ناشی از گرفتگی عروق قلبی است.

افرادی که رژیم غذایی فستیگ (در واقع intermittent fasting) دارند، معمولا سعی می‌کنند صبحانه را تا حد ممکن دیر بخورند تا بازه زمانی غذا نخوردن‌شان را طولانی‌تر کنند.

پژوهشگران مطالعه به این افراد توصیه کرده‌اند تلاش کنند شام را زودتر میل کنند تا از آن طرف به میزان ساعات غذا نخوردن اضافه کنند و صبحانه را به تاخیر نیندازند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید