نخست وزیر انگلیس مدعی شد که جت‌های نظامی انگلیس تعدادی از پهپادهایی که ایران در حمله به اسرائیل پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

ریشی سوناک: هواپیماهای ما تعدادی از پهپادهای ایران را سرنگون کردند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نخست وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) به همراهی کشور متبوعش با رژیم اسرائیل در مقابله با پاسخ تلافی‌جویان ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی اذعان کرد و مدعی شد: «جت‌های نظامی انگلیس تعدادی از پهپادهایی که ایران در حمله به اسرائیل پرتاب کرده بود را سرنگون کرد.»

ریشی سوناک در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: تایید می‌کنم که جنگنده‌های ما، تعدادی از پهپادهای ایران را سرنگون کردند.

وی ادامه داد: در کنار امنیت اسرائیل و منطقه ایستاده‌ایم که البته [این موضوع] برای امنیت ما در داخل کشور نیز مهم است.

بر اساس این گزارش، قرار است سوناک امروز به گفت‌وگوهای رهبران گروه هفت (G۷) بپیوندد.

نخست‌وزیر انگلیس در این باره گفت: «این موضوع مهم است که با متحدان هماهنگ شویم و در آن زمان، درباره گام‌های بعدی بحث خواهیم کرد.»

سوناک پیشتر نیز در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، گفته بود: بریتانیا به دفاع از امنیت [رژیم] اسرائیل ادامه خواهد داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید