برنامه‌ها و اقدامات بانک صادرات ایران در تعیین راهبردها برای نقش‌آفرینی در تحقق دقیق شعار سال و کسب جایگاه برتر در میان شبکه بانکی در سال ۱۴۰۳ با جدیتی بیش از پیش از طرف مدیریت و مجموعه کارکنان این بانک قرار گرفته و دنبال می‌شود.

مجموعه اقدامات و برنامه‌های وبصادر در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۳

به گزارش سلام نو، مهم‌ترین راهبردهای تعیین‌شده در شعار سال بر دو محوریت تولید و مردمی بودن اقتصاد کشور تاکید دارد. دو موضوع تبیینی توسط رهبرانقلاب در بطن شعار سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که هر کدام جدا از یکدیگر نبوده و بلکه تکمیل کننده دیگری است. بانک‌ها در این میان می توانند نقشی اساسی و تعیین‌کننده را ایفا نمایند.

جهش تولید، تنها به معنای افزایش نیست بلکه نقشه‌راهی با تولید محصولات جدید، به‌کارگیری نیروهای متخصص، استفاده از ظرفیت‌ها داخلی و دانش روز جهانی نیز می‌باشد که در اینجا نقش کامل بانک‌ها در تامین منابع مالی موردنیاز به دور از بنگاه‌داری مستقیم کاملا مشهود و مورد نیاز است.

در بخش دیگر و محوریت دوم و اصلی شعار سال ۱۴۰۳ نیز بر نقش اساسی اقتصاد مردمی از طرف رهبر معظم انقلاب تاکید و تبیین شده است. تاکیدات رهبرانقلاب در سال‌های اخیر همواره بر این دومحور به عنوان نقشه راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و پیشرفت به سوی اقتصاد پایدار بوده است. در این بخش موضوعی نیز نقش بانک‌ها بیش از پیش مشاهده می‌شود. بانک‌ها می‌توانند با جذب سپرده‌های مردمی و به کارگیری آن برای تامین منابع مالی بخش‌های تولیدی، علاوه بر کمک به روند تولید محصولات داخلی بر انتفاع و سود حداکثری مشتریان نیز تاثیری فراوان داشته باشند.

در این راستا، بانک صادرات ایران برنامه‌های گسترده‌ای را در راستای تبدیل شدن به بزرگترین بانک از نظر سرمایه در کشور برای سال جاری دارد. یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد ایران تورم است و بانک مرکزی در تلاش است تورم را کنترل کند.

اصلی‌ترین دلیل تورم نیز نقدینگی است که به گفته مدیرعامل بانک صادرات ایران، تمامی تلاش این بانک بر کنترل میزان نقدینگی بنیان گذاشته شده است. سالی که گذشت سال پرافتخار و پرتوفیقی برای بانک صادرات ایران بود که با همدلی و زحمت تمامی کارکنان و شرکت‌های بانک به دست آمد.

به استناد گفته‌های مدیرعامل بانک صادرات ایران، این بانک قصد دارد تا جایگاه و منزلت خود را در رده‌های برتر شبکه بانکی تقویت نماید، به همین منظور،سیاست‌های خود را در سال ۱۴۰۳ با نگاه ویژه‌تری بر دستیابی به هدف کسب مقام سوم شبکه بانکی تبیین کرده است.

بنابر آمار پایان سال ۱۴۰۲ از روند فعالیت‌های بانک صادرات، منابع وبصادر بالغ بر ۲۸ درصد رشد داشت که از میزان رشد نقدینگی در کشور بالاتر بود و بانک توانست سهم از بازار خود را افزایش دهد و در یک اتفاق کم سابقه موفق شد تا طی یک سال از دو کانال منابعی عبور کند.

این در حالی است که مانده منابع بانک در سال ۱۴۰۱ در حد ۵۴۰ هزار میلیارد تومان بسته شد و در پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسید که در نیمه مهرماه سطح ۶۰۰ هزار میلیارد تومان و در پایان سال از مرز ۷۰۰ هزار میلیارد تومان را نیز عبور کرد و پس ازسال‌ها بانک صادرات ایران موفق شد تا جایگاه چهارم در شبکه بانکی را پس بگیرد.

طبق برآوردها در سال ۱۴۰۲ بیشترین جذب منابع در بین بانک‌های بزرگ کشور توسط بانک صادرات ایران انجام شده که اتفاق مثبتی است و سهم بازار بانک به مرز ۹ درصد افزایش یافته است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید