سید مرتضی حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی خبر های جدید افزایش حقوق بازنشستگان ارائه داده است.

خبر مهم از افزایش حقوق بازنشستگان در این تاریخ + حقوق بازنشسته ها چقدر می شود؟

به گزارش سلام نو، حقوق بازنشستگان مهمترین جنبه‌ای است که به حقوق افرادی که از خدمت در یک سازمان یا سیستم بازنشسته شده‌اند، تعلق می‌گیرد.حقوق بازنشستگان شامل مزایا و محدودیت‌هایی است که به بازنشستگان تعلق می‌گیرد و به منظور تضمین زندگی مناسب و امنیت مالی آن‌ها در دوران بازنشستگی تعیین می‌شود.حقوق بازنشستگان شامل پرداخت ماهیانه یا سالیانه به عنوان پاداش بازنشستگی، دریافت بیمه‌های سلامت، حقوق مسکن، و سایر مزایا و فواید مرتبط با بازنشستگی است.حقوق بازنشستگان باید بر اساس قوانین و مقررات مربوطه تعیین شود و از تبعیض و ناعادلانی در پرداخت حقوق به بازنشستگان پرهیز شود.در ادامه خبری جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان رامیخوانید.

زمان افزایش حقوق بازنشستگان

پیش از این، «سید مرتضی حسینی» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بود: «هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.»

او تاکید کرده بود: «بر این اساس، مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه، مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود. امیدواریم سازمان تامین اجتماعی در سال جدید نیز مانند سال گذشته برای پرداخت مستمری بازنشستگان نیازی به استقراض از سیستم بانکی پیدا نکند.»

حقوق بازنشستگان کشوری در ۱۴۰۳ چقدر است؟

با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه سال ۱۴۰۳، تصویب‌نامه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیات وزیران، هشتم فروردین‌ماه به تصویب دولت رسید که به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می‌شود.

در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.

«میثم لطیفی» رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری که بیش از ۵.۵ میلیون نفر هستند، به کارگزینی‌های دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. افزایش حقوق در سال جدید، به حقوق فروردین کارمندان می‌رسد اما اگر دستگاهی جاماند و نتوانست احکام جدید را صادر کند، مابه‌التفاوت در ماه‌های بعد پرداخت می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • 1 IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    0 0
    این چه ربطی به بازنشستگان تامین اجتماعی دارد انها تابع قانون کار هستند نه کشوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید