مصرف نمک خام می‌تواند پوشش معده و روده را تحریک کند و در دراز مدت منجر به ناراحتی، حالت تهوع و احتمالاً زخم معده شود.

بلایی که مصرف زیاد نمک برای سرتان می آورد!

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، اما اگر بدانید خوردن نمک خام می‌تواند چندین اثر نامطلوب بر سلامت داشته باشد، شگفت‌زده خواهید شد. برای اطلاعات بیشتر درباره مضرات نمک خام ادامه مطلب را بخوانید.

چرا نمک برای سلامتی مفید نیست؟ آیا ما از دلایل آن اطلاع کافی داریم؟ این چیزی است که در این مطلب تلاش داریم به آن پاسخ دهیم. به گزارش تایمز آف ایندیا، متخصصان تغذیه معتقدند مصرف نمک خام به دلیل داشتن سدیم بالا می تواند اثرات نامطلوبی بر سلامتی داشته باشد و مصرف بیش از حد نمک می‌تواند منجر به کم آبی بدن، فشار خون بالا و افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی شود. مصرف زیاد نمک بیش از حد می‌تواند منجر به احتباس مایعات (حفظ مایعات)، آسیب به کلیه‌ها، تحریک معده، عوارض گوارشی و مشکلات سلامت استخوان شود. با این حال، نمک برای حفظ تعادل الکترولیت، عملکرد اعصاب و انقباض عضلانی نیز ضروری است. علاوه بر این، نمک حاوی مواد معدنی کمیاب مانند ید است که برای سلامت تیروئید بسیار مهم است. اعتدال امری کلیدی است و انتخاب انواع نمک با حداقل فرآوری شده و متعادل کردن آن با یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای سلامت کلی ضروری است.

همه چیزهایی که از این ماده خوراکی محبوب نمی‌دانستید | چرا نمک برای بدن مضر است؟

کم آبی: مصرف نمک خام می‌تواند منجر به کم آبی بدن شود زیرا آب را از طریق اسمز از سلول ها خارج می کند و باعث عدم تعادل در الکترولیت‌ها و سطح مایعات در بدن می‌شود.

فشار خون بالا: مصرف بیش از حد نمک یک عامل خطر مهم برای فشار خون بالا است. فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری قلبی، بروز سکته مغزی و سایر مشکلات قلبی وعروقی را افزایش می‌دهد.

آسیب به کلیه‌ها: مصرف بیش از حد نمک می‌تواند به کلیه‌ها فشار وارد کند زیرا آن‌ها سدیم اضافی را از جریان خون تصفیه می‌کنند. با گذشت زمان، این می‌تواند منجر به آسیب به کلیه‌ها و افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه شود.

احتباس مایعات (حفظ مایعات): مصرف بیش از حد نمک می‌تواند باعث حفظ آب در بدن شود که منجر به نفخ و تورم، به ویژه در اندام ها مانند دست‌ها و پاها می‌شود.

همه چیزهایی که از این ماده خوراکی محبوب نمی‌دانستید | چرا نمک برای بدن مضر است؟

تحریک معده: مصرف نمک خام می‌تواند پوشش معده و روده را تحریک کند و در دراز مدت منجر به ناراحتی، حالت تهوع و احتمالاً زخم معده شود.

سلامت استخوان‌ها: مصرف زیاد نمک با از دست دادن کلسیم از استخوان‌ها مرتبط است که می‌تواند به مرور زمان استخوان‌ها را ضعیف کرده و خطر پوکی استخوان را افزایش دهد.

مشکلات گوارشی: خوردن نمک خام یا مصرف بیش از حد نمک می‌تواند تعادل باکتری‌ها را در روده مختل کند و به طور بالقوه منجر به مشکلات گوارشی مانند یبوست یا اسهال شود.

عدم تعادل مایعات: سدیم برای حفظ تعادل مایعات در بدن ضروری است، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند این تعادل را مختل کند و منجر به عدم تعادل الکترولیت‌ها و عوارض بالقوه جدی سلامتی شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید