در بهار، هنگامی که زمین از خواب زمستانی بیدار می‌شود و جامه رنگارنگ به تن می‌کند، دشت‌های ایران به نگارستان‌هایی بدیع تبدیل می‌شوند.

جذاب‌ترین دشت‌های ایران / دشت‌های ایران؛ نگارستان طبیعت در بهار

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است گویی نقاش چیره دستی، با قلم موی جادویی خود، بوم نقاشی را با رنگ‌های شاد و سرزنده آغشته کرده است.

سفری به دشت هویج

در شمال شرق تهران، در آغوش البرز مرکزی، دشتی به وسعت زیبایی به نام دشت هویج یا گرچال نهفته است. این دشت با ارتفاع حدود ۲۴۰۰ متر از سطح آب‌های آزاد، در بهار بهشتی از گل‌های رنگارنگ و گیاهان معطر تبدیل می‌شود.

در گذشته، کشت هویج در این دشت رونق فراوانی داشت و نام دشت هویج نیز یادگاری از آن دوران است. امروزه، باغ‌های گیلاس و محصولات متنوع کشاورزی، زیبایی این دشت را دوچندان کرده‌اند.

دشت هویج، مقصدی ایده‌آل برای طبیعت‌گردان و کوهنوردان است. پیاده‌روی در میان دشت، عکاسی از مناظر چشم‌نواز، پیک‌نیک در کنار خانواده و صعود به قله‌های مرتفع اطراف، از جمله تفریحات محبوب در این دشت به شمار می‌روند.

برای رسیدن به دشت هویج، کافی است وارد اتوبان لشگرک شده و پس از عبور از میدان بسیج، به سمت روستای افجه حرکت کنید. پس از پارک خودرو در روستا، مسیری حدود یک ساعته پیاده‌روی در پیش خواهید داشت تا به این دشت رویایی برسید.

در دشت هویج، امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد، اما زیبایی بی‌نظیر آن، هر سختی را آسان می‌کند. کمپینگ در شب‌های پرستاره دشت و اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستا، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

جذاب‌ترین دشت‌های ایران / دشت‌های ایران؛ نگارستان طبیعت در بهار

دشت هلن

در استان چهارمحال و بختیاری، مشهور به بام ایران، دشتی به وسعت ۴۰ هزار هکتار به نام دشت هلن خودنمایی می‌کند. این دشت، با تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فرد، به عنوان منطقه حفاظت شده شناخته می‌شود.

جنگل‌های بلوط، مرتع‌های سرسبز، گل‌های رنگارنگ و گیاهان دارویی، دشت هلن را به تابلویی نقاشی تبدیل کرده‌اند. سنجاب، کل و بز، شغال، خرس و عقاب از جمله ساکنین این دشت زیبا هستند.

منطقه حفاظت شده هلن، در بهار و تابستان، پذیرای گردشگران و طبیعت‌دوستان است. عکاسی، پیاده‌روی، پرنده‌نگری، پیک‌نیک، جنگل‌نوردی و تفریحات هیجان‌انگیز آبی، از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این دشت به انجام برسانید.

برای رسیدن به دشت هلن، باید به شهرستان اردل و روستای شیاسی سفر کنید. جاده‌ای آسان و آسفالت، شما را به این دشت رویایی رهنمون خواهد شد.

دشت‌های ایران، گنجینه‌ای از زیبایی‌های طبیعی هستند که در بهار، شکوه و جلال خود را به رخ جهانیان می‌کشند. سفر به این دشت‌ها، فرصتی برای تجربه آرامش، تازگی و زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت است.

در بهار، راهی دشت‌های ایران شوید و خاطرات فراموش‌نشدنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

جذاب‌ترین دشت‌های ایران / دشت‌های ایران؛ نگارستان طبیعت در بهار

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید