چندی پیش خبرهایی درباره شکایت شرکت تپسی از شرکت اسنپ در خصوص ادعای استفاده از سیم‌کارت‌های جعلی برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران راننده منتشر شد.

تبرئه شدن اسنپ از شکایت تپسی + صدور حکم رای قطعی دادگاه کیفری

به گزارش سلام نو، پس از شکایت شرکت تپسی از شرکت اسنپ در خصوص ادعای استفاده از سیم‌کارت‌های جعلی برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران راننده، این پرونده در شعبه ششم دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای مورد رسیدگی قرار گرفت. در دادسرا اسنپ از تمام اتهامات مطرح شده تبرئه و قرار منع تعقیب صادر شد. شاکی به رد اتهامات و قرار منع تعقیب صادر شده از سوی دادسرا اعتراض کرد و پرونده مجدد در دادگاه کیفری بررسی شد. اکنون دادگاه کیفری نیز اعتراض شاکی را رد و قرار منع تعقیب را تایید کرده است.

حکم قطعی دادگاه نشان می‌دهد اتهامات وارده به اسنپ بی‌اساس بوده است. در این رای تایید شده که با توجه به محتویات پرونده، تحقیقات انجام شده و لایحه اعتراضی از جانب شاکی دلیل و مدرکی که موجب تغییر رای اولیه شود ارائه نشده است. دادگاه ضمن رد اعتراض شاکی پرونده اعلام کرده تصمیم شعبه ششم بازپرسی مبنی بر رد تمامی اتهامات و اعلام برائت اسنپ و قرار منع تعقیب عینا تایید می‌شود؛ بنابراین موردی برای تجدیدنظر باقی نمی‌ماند. موضوع شکایت ثبت شده علیه اسنپ شامل دسترسی غیرمجاز، جعل رایانه‌ای (ساخت جعلی) و اخلال در نظم و تشویش اذهان عمومی بوده که در نهایت دادگاه هیچ کدام از این موارد را محرز ندانسته است.

این پرونده سرانجام در شعبه ششم دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای مورد رسیدگی قرار گرفت و اسنپ از تمام اتهامات مطرح شده تبرئه و قرار منع تعقیب صادر شد. هرچند شاکی به رد اتهامات و قرار منع تعقیب صادر شده از سوی دادسرا اعتراض کرد و پرونده مجدد در دادگاه کیفری بررسی شد، اما اکنون دادگاه کیفری نیز اعتراض شاکی را رد و قرار منع تعقیب را تایید کرده است.

براساس حکم قطعی دادگاه همه اتهامات وارده به اسنپ رد شده است. در این رای آمده است که با توجه به محتویات پرونده، تحقیقات انجام شده و لایحه اعتراضی از جانب شاکی دلیل و مدرکی که موجب تغییر رای اولیه شود ارائه نشده است. دادگاه اعتراض شاکی پرونده را رد و تصمیم شعبه ششم بازپرسی مبنی بر رد تمامی اتهامات و اعلام برائت اسنپ و قرار منع تعقیب را عینا تایید کرده است؛ بنابر حکم دادگاه موردی برای تجدیدنظر نمانده است.

در این شکایت اسنپ به دسترسی غیرمجاز، جعل رایانه‌ای (ساخت جعلی) و اخلال در نظم و تشویش اذهان عمومی متهم شده بود که در نهایت دادگاه هیچ کدام از این اتهامات را نپذیرفته است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید