گوجه سبز به دلیل داشتن اسید می‌تواند مینای دندان را حل کند و به فرسایش و پوسیدگی دندان منجر شود.

خوردن گوجه سبز برای این افراد مضر است!

به گزارش سلام نو به نقل از اُکالا، در ادامه به معرفی ۱۰ گروه از افرادی می‌پردازیم که مصرف گوجه سبز برایشان توصیه نمی‌شود و یا باید با احتیاط بیشتری آن را میل کنند.

اکثر افراد هنگام خوردن گوجه سبز، آن را با نمک میل می‌کنند. نمک، فشار خون را افزایش می‌دهد و برای کسانی که از این بیماری رنج می‌برند خطرناک است.

افراد دارای مشکلات معده به ویژه کسانی که از رفلاکس معده یا زخم معده رنج می‌برند باید در مصرف گوجه سبز احتیاط کنند. گوجه سبز میوه‌ای ترش و اسیدی است و این اسیدیته می‌تواند باعث سوزش معده و تشدید علائم رفلاکس در افراد مبتلا به این بیماری شود.

همچنین، اسید سیتریک و اسید مالیک موجود در گوجه سبز می‌تواند برای افراد دارای زخم معده مشکل‌ساز باشد و علائم زخم را تشدید کند.

اسید سیتریک موجود در گوجه سبز با افزایش تولید گاز در دستگاه گوارش منجر به بروز احساس نفخ و ناراحتی در فرد می‌شود. به همین دلیل، اگر از مشکل نفخ معده رنج می‌برید توصیه می‌شود در مصرف گوجه سبز احتیاط کنید و یا به طور کامل آن را از رژیم غذایی خود حذف نمایید.

مینای دندان، سطحی‌ترین قسمت دندان است که در اثر تماس با مواد اسیدی ساییده می‌شود. گوجه سبز هم به دلیل داشتن اسید می‌تواند مینای دندان را حل کند و به فرسایش و پوسیدگی دندان منجر شود.

گوجه سبز حاوی مقادیر قابل توجهی اسید اگزالیک است. این اسید می‌تواند به تولید سنگ در کلیه و مجاری ادراری منجر شود. به همین دلیل، به افراد دارای سابقه سنگ کلیه یا سنگ مثانه توصیه می‌شود که در مصرف گوجه سبز احتیاط کرده و از زیاده‌ روی در خوردن آن خودداری کنند.

به دلیل حساسیت‌زا بودن گوجه سبز، مصرف آن برای کودکان زیر ۳ سال مناسب نیست. این میوه به دلیل داشتن اسید و ترکیبات خاص می‌تواند در برخی کودکان ایجاد حساسیت کند.

گوجه سبز طبع بسیار سردی دارد و مصرف زیاد آن می‌تواند برای افراد بلغمی و سرد مزاج مضر باشد. طبع سرد گوجه سبز می‌تواند باعث تشدید سردی در بدن این افراد شده و علائمی مانند دل درد، دل پیچه، بی‌حالی و سستی بدن را به دنبال داشته باشد.

مصرف گوجه سبز در دوران بارداری در حد اعتدال نه تنها بلامانع است بلکه فواید بسیاری برای مادر و جنین به همراه دارد. با این وجود، زیاده‌ روی در مصرف گوجه سبز می‌تواند برای سلامت جنین مضر باشد.

همچنین، مادران بارداری که سابقه سنگ کلیه یا سنگ مثانه دارند باید از مصرف این میوه خودداری کنند. علاوه بر این، گوجه سبز ممکن است سبب ایجاد دل‌پیچه، دل‌ درد و نفخ در زنان باردار شود.

افراد مبتلا به اسهال باید از مصرف گوجه سبز خودداری کنند. این میوه به دلیل طبع سرد و خاصیت ملینی که دارد می‌تواند اسهال را تشدید کرده و منجر به دفع آب بیشتر از بدن شود.

افرادی که به آلرژی مبتلا هستند، ممکن است پس از مصرف گوجه سبز با علائم ناخوشایندی روبرو شوند. این علائم می‌توانند شامل اگزما، حساسیت پوستی، خارش و ترک خوردن پوست باشند. سوزش، خارش دهان و زبان و همچنین آفت دهان از دیگر عوارض شایع آلرژی به گوجه سبز هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید