سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: همچنان به روش خودمان به توسعه مذاکرات صلح هر دو طرف جنگ یعنی روسیه و اوکراین ادامه خواهیم داد.

پکن: چین هرگز به‌دنبال هیچ منفعتی از قِبل جنگ اوکراین نبوده است

به گزارش سلام نو به نقل از جوان آنلاین، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی گفت که پکن نه یک طرف جنگ اوکراین است و نه از این جنگ منفعت می‌برد.

مائو نینگ دراین‌باره گفت: چین نه باعث و بانی و نه یک طرف بحران اوکراین است. ما هرگز به‌دنبال هیچ منفعتی از قِبل جنگ اوکراین نبوده و نخواهیم بود.

وی افزود: همچنان به روش خودمان به توسعه مذاکرات صلح و حفظ کانال‌های ارتباطی با هر دو طرف جنگ یعنی روسیه و اوکراین ادامه خواهیم داد.

دیپلمات ارشد چین تاکید کرد: پکن همواره بر اقلام صادراتی با کاربرد دوگانه نظارت داشته است؛ اقلامی که گفته می‌شود کاربردهای نظامی آن به نیروهای روسیه کمک کرده است. کشورهای درگیر نباید روابط بین دولت‌های چین و روسیه را مورد انتقاد قرار داده و به آن حمله کنند چه برسد که بخواهند چین را مقصر بخوانند!

مائو نینگ به نام آمریکا اشاره نکرد اما واشنگتن به متحدانش هشدار داده است که پکن حمایت از مسکو را از طریق تامین اطلاعات جغرافیایی، افزایش داده است.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین همزمان با ورود سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به پکن جهت مذاکرات با وانگ یی، همتای چینی‌اش مطرح شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید