دیدار تیم‌های فوتبال گل گهر سیرجان و پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر سرخ پوشان به پایان رسید.

پرسپولیس به یک امتیازی استقلال صدرنشین رسید

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، دیدار تیم‌های فوتبال گل گهر سیرجان و پرسپولیس از ساعت ۱۹ امروز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ در ورزشگاه سردار سلیمانی شهر سیرجان پیگیری شد که با پیروزی یک بر صفر میهمان سرخپوش در نیمه اول همراه بود. اوستون ارونوف (۲۸) گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

ترکیب پرسپولیس:
امیر رضا رفیعی، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی (۶۴- محمد خدابنده لو)، اوستون اورنوف (۸۸- میلاد سورگی)، مهدی ترابی (۶۴- سعید صادقی)، امید عالیشاه (۸۸- سینا اسدبیگی) و عیسی آل‌کثیر (۸۰-و حید امیری).

ترکیب گل گهر سیرجان:
محمدرضا اخباری، ابوالفضل رزاق پور، علیرضا آرتا، بهنام برزای، مهدی تیکدری، سعید سحرخیزان (۶۹- مسعود زائرکاظمینی)، روبرتو تورس، سامان فلاح، احمدرضا زنده روح (۶۹- احمدرضا زنده روح)، قائم اسلامی‌خواه و اریک بایناما.

داور همچنان سوژه اصلی

بازی تهاجمی و شجاعانه هر دو تیم از ابتدای مسابقه باعث خلق موقعیت‌هایی روی دروازه هر دو تیم شد که تصمیم‌های داوری مورد نقد بازیکنان و اعضای کادر فنی هر دو تیم قرار گرفت.

امید عالیشاه نخستین بازیکنی بود که در دقیقه ۱۶ باعث شد تا تصمیم موعود بنیادی فر محل بحث شود. سرنگونی او در محوطه جریمه گل گهر خطا گرفته نشد تا اعتراض او و نیمکت‌نشینان تیمش را به همراه داشته باشد.

بنیادی فر هم برای آرام کردن تشنج به وجود آمده به اوسمار ویه را سرمربی پرسپولیس کارت زرد نشان داد اما این پایان ماجرا نبود. بنیادی فر در نیمه اول چند بار دیگر با اعتراض بازیکنان دو تیم روبرو شد.

سایه پرسپولیس روی صدرنشینی استقلال افتاد

پرسپولیس چشم‌نواز

سرخپوشان پایتخت در نیمه اول به طور کامل روی توپ و میدان تسلط داشتند. آنها با پاس‌های متوالی و رو به جلوی خود توانستند دفاع گل گهر را عقب کشیده و مانع از بازی‌سازی آنها شود. تسلط کامل پرسپولیس روی توپ و میدان سبب شد تا این تیم در دقیقه ۲۸ روی شوت زیبای اوستون ارونوف به گل اول برسد و اخباری جز تماشای عبور توپ از بالای سرش کار دیگری نکند.

بازی تماشاگرپسند و زیبای پرسپولیس ادامه داشت تا این تیم در دقیقه ۴۱ با شوت سرکش عبدالکریم حسن بازیکن قطری بتواند تیر دروازه گل گهر را به لرزه در آورده و تماشاگران حاضر در استادیوم را به شوق در آورد. با این حال این توپ گل نشد تا پرسپولیس با همان یک گل در نیمه اول راهی رختکن شود و مارینوس اوزونیدیس فکر چاره‌ای برای ۴۵ دقیقه دوم و فرار از شکست در خانه شود.

نیمه دوم

۴۵ دقیقه دوم با فرصت سوزی اوستون ارونوف زننده تک گل نیمه اول همراه بود. محمدحسین کنعانی زادگان مدافع ملی پوش پرسپولیس با چشمانی باز توانست ارونوف را در موقعیت تک به تک با محمدرضا اخباری قرار دهد تا مهاجم ازبک‌ها ضربه خود را سمت دروازه میزبان روانه کند اما اخباری توانست شوت او را دفع کند ولی باز هم توپ زیر پای ارونوف افتاد که با بی دقتی او روبرو شد و نتوانست شوت دوم خود را به زیبایی نیمه اول بزند و دبل کند.

گل گهر که دنبال جبران گل خورده بود بازی تهاجمی‌تری را نسبت به نیمه اول ارائه کرد اما بازی منظم و سازماندهی مناسب سرخپوشان در مستطیل سبز باعث شد کمترین فشار را امیررضا رفیعی گلر جوان پرسپولیس احساس کند.

مرد آرام اخراج شد

اوسمار ویه‌را که از نتیجه بازی و احتمال گلزنی گل گهر واهمه داشت استرس خود را با اعتراض به تصمیم‌های بنیادی فر نشان داد. او هنگام توقف بازی در اواسط نیمه دوم نسبت به رفتار نیمکت نشینان گل گهر واکنش نشان داد که بنیادی فر با توصیه داور چهارم تصمیم به اخراج ویه‌را گرفت تا سرمربی برزیلی آرام پرسپولیس برای نخستین بار از زمان پذیرش هدایت این تیم مجبور به ترک نیمکت شده و در جایگاه تماشاگران قرار بگیرد.

تلاش‌های گل گهر چاره ساز نبود

اوزونیدیس پس از ناکامی خط حمله خود تصمیم به تعویض آها و تغییر سیستم بازی تیمش گرفت تا این تیم بازی تهاجمی‌تری را برای گل زدن به پرسپولیس درز دستور کار داشته باشد. آنها توانستند دو بار در ۱۵ دقیقه پایانی دروازه رفیعی را با خطر جدی تهدید کنند اما گلر جوان پرسپولیس با عکس‌العمل‌های خود مانع از گلزنی میزبان شد تا نشان دهد می‌تواند جانشین مطمئنی برای علیرضا بیرانوند باشد.

پرسپولیس با این پیروزی ۴۶ امتیازی شد تا اختلاف خود با استقلال صدرنشین را به عدد یک برساند و شانه به شانه استقلال قرار بگیرند. گل گهر نیز ۳۸ امتیازی ماند تا در رتبه ششم جدول باقی بماند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید