رئیس اتحادیه نانوایان سنگک تهران گفت: نان آزاد و نان سنگک ۵۰ تومانی در تمام کشور نیست و به صورت استثنا در برخی جاها هست.

تغییرات قیمت نان در سال ۱۴۰۳ / نان خشک گران‌تر از نان گرم شد
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، قیمت نان همواره محل دعوای دولت و نانوایی‌ها بوده است. از سوی دیگر برخی مدعی‌اند که شرایط فعلی نان و آرد باعث ایجاد فساد می‌شود و با بازار رقابتی می‌توان از روند آن جلوگیری کرد؛ هرچند ممکن است نان با قیمت‌های بالاتری ارائه شود.

محمد سلیمانی، رئیس اتحادیه نانوایان سنگک تهران، درباره تغییر قیمت نان در سال ۱۴۰۳ به «انتخاب» گفت: نان سنگک و تمامی نان‌ها، از سال ۱۴۰۰ که نرخ دادند دیگر گران نشد. در این سه سال هزینه‌ها بالا رفته و ما پیگیر نرخ بوده‌ایم. متأسفانه نرخ جدیدی ندادند و باعث شد نانوایان برای تأمین هزینه‌ها در مواردی دست به تخلف بزنند. بر همین مبنا قبل از عید آنالیزهایی داده‌ایم و سازمان حمایت نیز مطلع شده است. قول داده‌اند که نرخ‌ها طبق آنالیز ما تعیین شود. مردم الان در بازار می‌دانند قیمت‌ها چگونه است.

وی در ادامه در رابطه با تغییر قیمت آرد بیان کرد: آرد دولتی‌ها تغییری نکرده‌اند و قیمتشان همان قیمت قبل است. آرد آزاد هم به نسبت نوع شش، قیمت سال گذشته است. نرخ گندم آزاد ۱۱.۵ و آرد آن هر کیلو ۱۵ هزار تومان است. سیاست دولت در این زمینه هم نامشخص است.

او افزود: به نظر من نان در ایران ارزان‌ترین کالاست. شما اگر یک کیلو نان خشک را بخواهیم بفروشید، گران‌تر از نان گرم است. نان خشک کیلویی ۱۲ تا ۱۵ است اما نان گرم کیلویی۶ هزار تومان است که باعث فساد می‌شود. اگر نرخ نان واقعی باشد، فساد جمع می‌شود و مردم می‌دانند چه نانی را می‌خرند. الان رقابتی در نان نیست.

سلیمانی درباره گران فروشی نان سنگک در برخی نانوایی‌های تهران گفت: نان آزاد و نان سنگک ۵۰ تومانی در تمام کشور نیست و به صورت استثنا در برخی جاها هست. اگر یک یا دو نانوایی اینطور می‌فروشند به معنای عمومیت آن نیست. نان سنگک از ۱۲ تا ۱۶ تومان به صورت ساده فروخته می‌شود. نان خشخاش و کنجد و سبزی و... هم گران‌تر می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید