رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بافت جدید شهری و مناطقی که اضافه شده، تعداد مساجد پایین است.

آقامیری: باید هزار مسجد دیگر در تهران ساخته شود / بیشترین تعداد مساجد در جنوب شهر است

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه پایتخت به هزار مسجد نیاز دارد، اظهار کرد: در حال حاضر تهران بیش از دو هزار و ۱۰۰ مسجد دارد و حداقل باید هزار مسجد دیگر نیز ساخته شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد مساجد پایتخت در جنوب شهر است، یادآور شد: آمار منطقه به منطقه و محله به محله تهران وجود دارد و کاملاٌ مشخص است که هر منطقه چه تعداد مسجد دارد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در بافت جدید شهری و مناطقی که اضافه شده، تعداد مساجد پایین است، تصریح کرد: اینگونه نیست که مناطق شمالی تعداد مساجد کمتری داشته باشند؛ بلکه در مناطق جدید و یا مناطقی که از ویلانشینی به سمت آپارتمان‌نشینی و افزایش جمعیت ناشی از آن رفته‌اند، نیاز بیشتری برای ساخت مسجد احساس می‌شود.

آقامیری همچنین تصریح کرد: شهرداری در سال قبل به ساخت بیش از ۴۰ مسجد کمک کرد؛ در واقع شهرداری فقط کمک کننده است و به تنهایی مسجدی نساخته است.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌ها صفر تا صد امور را شهرداری انجام نمی‌دهد؛ بلکه در واگذاری زمین و یا دیگر موارد کمک می‌کند و در مواردی حتی سازمان اوقاف و امور خیریه، زمین‌هایی را در اختیار شهرداری قرار داده که این زمین‌ها واگذار می‌شوند.

آقامیری با بیان اینکه برخی از مساجد متعلق به بخش خصوصی است و زیر نظر امور مساجد نیست، گفت: برخی مساجد نیز یا مساحت کمی دارند و یا در تمام ایام سال فعالیت نمی‌کنند و تنها در برخی مناسبت‌های مذهبی از جمله ایام محرم میزبان مردم هستند. با احتساب تمامی این موارد در مجموع از لحاظ برخورداری پایتخت از مساجد با خلأ مواجه هستیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید