مردی در تبریز همسر جوانش را به دلیل «نارضایتی از آشپزی و استفاده زیاد از رب در غذا» کشت.

عجیب‌ترین قتل در سال ۱۴۰۳ / روایت جدید از همسرکشی به دلیل مصرف رب گوجه

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، خبر کوتاه اما تکان دهنده بود: مردی در تبریز همسر جوانش را به دلیل «نارضایتی از آشپزی و استفاده زیاد از رب در غذا» کشت! انتشار این خبر عجیب کافی بود تا دوباره موضوع زن‌کشی و خشونت علیه زنان به صدر اخبار بازگردد و کاربران شبکه‌های اجتماعی در مورد آن اظهارنظر کنند.

خبرگزاری مهر در خبری تحت عنوان «قتل همسر به خاطر مصرف زیاد رب گوجه فرنگی!» در شرح این تراژدی هولناک نوشت:

مرد تبریزی، زن جوانش را به دلیل عدم رضایت از نحوه آشپزی او و استفاده زیاد از رب گوجه فرنگی با اسلحه به قتل رسانده و با صحنه سازی سعی کرده بود قتل را خودکشی جلوه دهد. مجتبی جمال، بازپرس جنایی تبریز، این بار از معمای قتلی خبر می‌دهد که در آن مردی زن جوانش را به دلیل عدم رضایت از نحوه آشپزی او با اسلحه به قتل رسانده و با صحنه سازی سعی کرده بود قتل را خودکشی جلوه دهد. او می‌گوید: هنوز هوا کاملاً تاریک نشده بود که گزارش مرگ مشکوک و دلخراش زنی جوان در یکی از مناطق اطراف تبریز گزارش شد. به دنبال این گزارش سریع به همراه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تبریز به محل حادثه رفتیم تا پی به علت مرگ مشکوک این زن جوان ببریم. وقتی به محل جنایت رسیدیم با پیکر بی جان زن جوان مواجه شدیم که غرق در خون خود بر روی زمین افتاده بود و به گفته همسرش وی در اقدامی هولناک، خودکشی کرده و برای همیشه به زندگی اش پایان داده است. اما با توجه به صحنه جرم، گفته‌های شوهر را باور نکرده و دستور دستگیری او را به عنوان تنها مظنون پرونده به کارآگاهان صادر کردیم. او ادامه می‌دهد: بعد از دستگیری مشخص می‌شود متهم اصلی پرونده همین شوهر جوان است و او برای گمراه کردن بازپرس، بعد از قتل زنش با اسلحه شاتگان طوری صحنه سازی کرده بود که انگار زن جوان خودکشی کرده است. گزارش حاکی است، علت این اقدام هولناک مرد جوان، عدم رضایت او از نحوه آشپزی و استفاده زیاد از رب گوجه فرنگی در تهیه انواع غذاها از جمله املت بوده است. این زوج جوان دارای یک فرزند دختر ۵ ساله نیز هستند.

عجیب‌ترین قتل سال‌های اخیر، ماجرای تاسف بارِ رُب

میلاد، جامعه شناس در قالب یک رشته توئیت در مورد چرایی وقوع همسرکشی و افزایش آن در جامعه در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت:

* موضوع مهم در مسئله همسرکشی، شناسایی علت رخداد این فاجعه است. موضوع مهم این است که همسرکشی بیشتر به علت اختلافات رفتاری، فکری و مالی رخ می‌دهد ئ حتی گاهی ماننده جنایت تبریز در اقدامی جنون آمیز و به یک دلیل عجیب فرد دست به جنایت و همسرکشی می‌زنند. اگر زن و مرد اگر همدیگر را اندکی تحمل کنند و به سمت حل مشکل بروند، درصد زیادی از جنایت‌های خانوادگی رفع می‌شود. در سال‌های اخیر شاهد این هستیم که همسرکشی به دلایل باورنکردنی و به خاطر عدم تحمل یکدیگر و بحران اجتماعی و فشار اقتصادی و اجتماعی رخ داده است. البته این اولین بار نیست که همسرکشی به صدر اخبار می‌آید و چند همسرکشی در سال به دلیل خشونت زیاد در ارتکاب، فقر، افسردگی و فشارهای روانی رخ داده و همیشه پر سروصدا می‌شوند و توجه را به خود جلب می‌کنند.

انتشار این خبر موجی از اظهارنظر و واکنش کاربران را به دنبال داشت که چند نمونه از آن را برایتان آورده‌ایم:

* فریبرز در واکنش به این جنایت با زبان طنز اما تلخ نوشته است: از بس من گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی و رب میخورم، تقریبا همه برام این خبر که یکی رو بخاطر استفاده زیاد رب در غذا کشتن، رو فرستادن :)) واقعا بحران اجتماعی در ایران داره یواش یواش مرزهای جهانی رو هم جابجا میکنه!

* البته این جنس واکنش‌های به اصطلاح طنازانه با واکنش تند برخی کاربران دیگر مواجه شده است.

* سارا که فعال حقوق زنان است هم در تحلیل این واقعه توئیت زده است: یه مرد، زنش رو به خاطر استفاده زیاد از رب گوجه فرنگی تو غذاها بخصوص املت، با اسلحه کشته! این خبر رو دو بار خوندم ولی واقعا داره در مورد رُب صحبت می‌کنه. خشونت علیه زنان چنان فضای روانی جامعه رو درگیر کرده که حتی گاهی در تبلیغات و آثار سینمایی زن به یک مجود کم ارزش تبدل شده. آقایان هم در خواب زمستانی ابدی!

* آرش هم در انتقاد از این حادثه نظر داده است: حتی اگه زن‌کشی این‌قدر عادی شده که هیچ‌جوره به چشمتون نمی‌آد، کشته شدن با اسلحه‌ی گرم به خاطر مصرف زیاد رب گوجه فرنگی تو غذا سوژه‌ی غریبیه! معاونت امرو زنان دولت فخیمه رئیسی کجا سیر می‌کنی؟ کی میخوایین کار فرهنگی کنین؟؟؟ ۴۵ سال گذشت!

* اکانت توئیتری «زن مظلوم ایرانی» هم با کنایه سنگین در این خصوص گفت: در تبریز مودی بخاطر استفاده از رب گوجه فرنگی همسر خود را خفه کرد بله این هستید شما مردان ایرانی که ره چی هم بخوایین روشنفکر باشین اما تهش نگاه قجری مردسالارانه شما را احاطه کرده و تمام. کمی خجالت بکشین.

* پریسا هم در اعتراض شدید به بحران همسرکشی در ایران گفت: زنان حتی بعد از به قتل رسیدن هم حق اشغال فضای مجازی و اخبار رسانه را ندارند !!! به قتل رسیدن بابت رب گوجه فرنگی براتون خیلی خنده دار و باورنکردنیه افراد مریض آزارگر؟؟؟ نفرین بر شما که اینچنین رفتار میکنین.

* علی اما دلیل این جنایت را از منظر دیگیری برررسی کرده است: سطح اعصاب مردم در جامعه به حدی ضعیف شده ، طرف همسرش را بخاطر استفاده زیاد از رب گوجه فرنگی در املت کشته! فقر، گرانی. تورم. اعتیاد گریبان جامعه رو گرفته تهش میشه قتل به خاطر رب گوجه فرنگی!

* مینا نیز با طعنه نوشته است: حالا اگر به خاطر مصرف زیاد روغن بود یک توجیهی داشت جناب آقا! به خاطر رب گوجه.

* توئیت رضا پایانبخش این مطلب است که نوشت: خب راست میگه بنده خدا میره بازار کله اش سوت میکشه از گرانی اقلام خصوصا اساسی میاد خونه اسراف می بینه تحمل نمیکنه وقاطی کرده وادامه ماجرا !مملکت شده یک تیمارستان عمومی. چشم آقایان روشن. رب عامل اصلی خشونت خانگی!!!!!!

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید