قیمت نفت برنت نزدیک به ۹۰ دلار رسیده که بیشترین قیمت طی ۵ ماه گذشته به حساب می‌آید و پیش بینی می‌شود در صورت افزایش ناامنی‌ها در منطقه روند صعودی قیمت ادامه یابد.

پیش بینی افزایش قیمت نفت به بشکه‌ای ۹۰ دلار

به گزارش سلام نو به نقل ار فارس، رویترز امروز در گزارشی عواملی که باعث افزایش قیمت نفت شده را تشریح کرده است نخست اینکه روز گذشته کشورهای موسوم به اوپک پلاس کشورهای عضو را متعهد کردند که به کاهش تولید نفت خود پایبند باشند و آن‌هایی که صادرات بیشتری کرده بودند در ماه‌های بعدی باید کاهش دهند.

در واقع اوپک نه تنها تصمیمی برای افزایش تولید نگرفت بلکه اقدامات سختگیرانه هم برای پایبندی به کاهش تولید در نظر گرفت. علاوه بر آن فدرال رزرو آمریکا هم سیاست نرخ بهره خود را پس از انتشار آمارهای تورم و رشد بیش از انتظار تغییر داده و قرار نیست فعلا نرخ بهره را افزایش دهد و این موضوع نشانگر تقویت اقتصاد بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان است.

از سوی دیگر حمله اوکراین به پالایشگاه مهم روسیه به عرضه نفت از سوی این کشور تولید کننده مهم نفت در جهان آسیب زده است. نکته دیگر اینکه ایران به عنوان سومین کشور تولید کننده نفت در منطقه قول انتقام سخت از اسرائیل داده است که سه روز پیش این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه با موشک حمله کرده بود.

امروز پنجشنبه قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی ۸۹ دلار و ۴۲ دلار به فروش رفت. در این میان برخی تحلیل گران معتقدند که نفت برنت در قیمت بشکه‌ای ۹۰ دلار با یک مقاومت سخت مواجه می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید