۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 55506817

چیزی درباره داستان فاش نشده، اما جسی ارمن، رییس تولید موشن پیکچرز گفته داستان در همان دنیای فانتزی «ماتریکس» و همان حال و هوایی پیش می‌رود که موجب موفقیت این مجموعه شد.

«ماتریکس ۵» ساخته می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از مهر «ماتریکس ۵» با درو گدار به عنوان کارگردان و لانا واچوفسکی به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در دست ساخت است.

به نقل از ورایتی، کمپانی برادران وارنر اعلام کرد پنجمین فیلم «ماتریکس» در دست ساخت است و برای نخستین بار لانا یا لیلی واچوفسکی به عنوان کارگردان در آن حضور نخواهند داشت. این قسمت با کارگردانی درو گدار، فیلمنامه‌نویس «مریخی» ساخته می‌شود و وی در کنار سارا اسبرگ، فیلمنامه را هم خواهد نوشت و تهیه‌کننده هم خواهد بود. لانا واچوفسکی که کارگردانی آخرین قسمت «ماتریکس» یعنی «رستاخیزها» را در سال ۲۰۲۱ بر عهده داشت، به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در فیلم پنجم حضور دارد.

مشخص نیست بازیگران اصلی دنیای «ماتریکس» یعنی کیانو ریوز و کری آن ماس که در تمامی فیلم‌های قبلی در نقش نئو و ترینیتی حضور داشتند، در این فیلم هم نقش آفرینی می‌کنند یا خیر، اما یحیی عبدالمتین دوم، جاناتان گروف، نیل پاتریک هریس و پریانکا چوپرا جوناس که در آخرین فیلم بازی کردند، در این فیلم هم حضور خواهند داشت.

چیزی درباره داستان فاش نشده، اما جسی ارمن، رییس تولید موشن پیکچرز گفته داستان در همان دنیای فانتزی «ماتریکس» و همان حال و هوایی پیش می‌رود که موجب موفقیت این مجموعه شد.

جسی ارمن در بیانیه‌ای گفت: درو با ارایه ایده جدیدی به برادران وارنر، همه ما را متقاعد کرد که این راهی باورنکردنی برای ادامه دنیای ماتریکس خواهد بود که در آن هم به کاری که لانا و لیلی بیش از ۲۵ سال پیش شروع کردند احترام گذاشته می‌شود و هم دیدگاهی منحصر به فرد بر اساس عشق به ماتریکس و شخصیت‌ها ارایه می‌کند.

گدار برای نوشتن فیلمنامه «مریخی» که فیلم علمی تخیلی اقتباسی به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی مت دیمون بود، نامزد دریافت جایزه اسکار شد. از دیگر فیلم‌های بلند او می‌توان به نوشتن «کلاورفیلد» و «جنگ جهانی زد» و نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های «کلبه‌ای در جنگل» و «زمان‌های بد در ال رویال» اشاره کرد.

«ماتریکس» سال ۱۹۹۹ یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های علمی-تخیلی تمام دوران به حساب می آید. این فیلم سه دنباله داشت: «بارگذاری مجدد ماتریکس» و «انقلاب‌های ماتریکس» در سال ۲۰۰۳ و «رستاخیزهای ماتریکس» در سال ۲۰۲۱. قسمت چهارم که پس از ۱۸ سال وقفه ساخته شد نخستین فیلم این مجموعه بود که تنها توسط لانا کارگردانی شد و در گیشه هم به موفقیت قابل توجهی دست پیدا نکرد. یکی از دلایل این امر البته به برنامه سال ۲۰۲۱ برادران وارنر باز می‌گردد که فیلم‌ها را هم‌زمان در اچ‌بی‌او مکس و بدون پرداخت هزینه اضافی در دسترس قرار داد.

«ماتریکس چهارم» تنها ۱۵۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت در حالی که با بودجه ۱۹۰ میلیون دلاری ساخته شده بود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید