رئیس پنتاگون همچنین بار دیگر بر حمایت از رژیم صهیونیستی «در برابر طیف وسیعی از تهدیدهای منطقه‌ای» تاکید کرد. این در حالیست که تعداد تلفات فلسطینیان در جریان یورش‌های صهیونیست‌ها به حدود ۳۳ هزار تن رسیده است.

با مرگ امدادگران در غزه، نگرانی از عملیات احتمالی اسرائیل در رفح تشدید شد

وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، از حمله صهیونیست‌ها به کاروان بشردوستانه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در نوار غزه که به کشته شدن ۷ امدادگر منجر شد، ابراز «خشم» کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ژنرال «پت رایدر» سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: «لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا خشم خود را از حمله اسرائیل به کاروان کمک‌های بشردوستانه گروه آشپزخانه مرکزی جهانی که منجر به کشته شدن هفت امدادگر از جمله یک شهروند آمریکایی شد، ابراز کرد.»

او افزود: «لوید آستین بر لزوم برداشتن سریع اقدامات مشخص برای حفاظت از امدادگران و غیرنظامیان فلسطینی در غزه پس از شکست مکرر هماهنگی با گروه‌های امدادرسان خارجی تاکید کرد.»

در این بیانیه ادعا شده است که لوید آستین و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تحقیقاتی «سریع و شفاف» در مورد این حادثه انجام خواهند داد و نتایج را به صورت «علنی» به اشتراک خواهند گذاشت و همچنین «مسئولان را مورد بازخواست قرار خواهند داد.»

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایالات متحده از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه در هفتم اکتبر بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی تل‌آویو باقی مانده و اقدامی برای توقف حملات انجام نمی‌دهد و جنایتی که علیه خیریه آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه رخ داد، اولین مورد نبوده و تاکنون حدود ۲۰۰ امدادگر در سراسر فلسطین اشغالی بابت یورش‌های صهیونیست‌ها جان باخته‌اند.

سخنگوی پنتاگون گفت: «وزیر آستین اظهار داشت که این فاجعه، نگرانی ابراز شده در مورد عملیات نظامی احتمالی اسرائیل در رفح را تقویت کرد، به‌ویژه با تمرکز بر لزوم اطمینان از تخلیه غیرنظامیان فلسطینی و جریان کمک‌های بشردوستانه.»

رئیس پنتاگون همچنین بار دیگر بر حمایت از رژیم صهیونیستی «در برابر طیف وسیعی از تهدیدهای منطقه‌ای» تاکید کرد. این در حالیست که تعداد تلفات فلسطینیان در جریان یورش‌های صهیونیست‌ها به حدود ۳۳ هزار تن رسیده است.

روز دوشنبه کارکنان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» که مقر آن در آمریکاست، در یک منطقه غیرنظامی‌شده واقع در غزه، در دو خودروی زرهی که لوگوی این سازمان را داشت، هدف حمله هوایی صهیونیست‌ها قرار گرفتند. این کاروان حین بازگشت از انبار آذوقه‌ای در دیر البلح هدف قرار گرفتند. آنها بیش از ۱۰۰ تُن مواد غذایی را که از طریق دریا به این منطقه محاصره شده رسیده بود، در آنجا تخلیه کردند. به گفته این سازمان، تردد اعضای این خیریه از قبل به اطلاع نظامیان صهیونیست رسیده بود.

به گزارش اسپوتنیک، حمله رژیم صهیونیستی به کارکنان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» باعث کشته شدن هفت عضو از استرالیا، لهستان، بریتانیا و فلسطین و همچنین یک شهروند دوتابعیتی از ایالات متحده و کانادا شد. این سازمان پس از این حادثه مرگبار، عملیات خود را در نوار غزه به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید