پای یک دسر محبوب است، با این حال، حتی آنهایی که با میوه درست می شوند، می توانند مقدار شگفت انگیزی از شکر اضافه شده را در خود جای دهند.در حالی که همه دستور العمل های پای متفاوت است، شما به راحتی می توانید یک وعده پای را پیدا کنید که حاوی بیش از ۲۵ گرم شکر اضافه شده باشد.

خوارکی هایی که باعث چاقی می‌شوند!

مقابله با چربی شکمی می تواند خسته کننده باشد. حتی ممکن است علیرغم بهترین تلاش‌هایتان برای کاهش وزن، احساس شکست را در شما ایجاد کند.

به گزارش سلام نو سلامت نیوز در خبری نوشت:کاهش کالری، خوردن پروتئین بیشتر و محدود کردن کربوهیدرات ها روش های محبوبی برای کاهش وزن هستند اما اگر به دنبال لاغری در تابستان و بعد از آن هستید، باید به موارد خاصی توجه کنید.

چربی شکمی می تواند تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله هورمون ها و جنسیت باشد. البته، انتخاب های غذایی شما نیز می تواند نقش مهمی ایفا کند. خوردن کالری بیشتر از مقداری که در یک روز می سوزانید احتمالاً منجر به افزایش وزن می شود که برخی از آن ها ممکن است در محدوده شکم شما باشد؛ علاوه بر این، انواع کالری هایی که انتخاب می کنید می توانند بر وزن و توده چربی شما تأثیر بگذارند.

بر اساس تحقیقات، شکر مهم ترین عامل در چاقی شناخته شده است ؛ اگر می‌توانید یک کار برای از بین بردن چربی شکم انجام دهید، محدود کردن مصرف قند اضافه‌شده ممکن است بهترین گزینه باشد.

علاوه بر رژیم غذایی، استرس نیز می تواند در تجمع چربی های شکمی نقش داشته باشد. اگرچه گفتن آسان تر از انجام دادن است، اما مدیریت استرس از طریق روش های مختلف می تواند به اهداف لاغری شما کمک کند.

مدیتیشن روزانه، ورزش و خواب کافی همگی به کاهش استرس شما کمک می کنند. در کنار سبک زندگی سالم و کم استرس، باید مراقب انتخاب های غذایی خود باشید، زیرا اگر همچنان این ۱۰ چیز را می خورید، هرگز چربی شکم خود را از دست نخواهید داد.

پای

پای یک دسر محبوب است، با این حال، حتی آنهایی که با میوه درست می شوند، می توانند مقدار شگفت انگیزی از شکر اضافه شده را در خود جای دهند.در حالی که همه دستور العمل های پای متفاوت است، شما به راحتی می توانید یک وعده پای را پیدا کنید که حاوی بیش از ۲۵ گرم شکر اضافه شده باشد.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که زنان بیش از ۲۵ گرم (۱۰۰ کالری) شکر اضافه در روز مصرف نکنند، در حالی که مردان باید مصرف خود را به ۳۶ گرم (۱۵۰ کالری) محدود کنند.

این بدان معناست که یک تکه پای می تواند از میزان شکر مورد نیاز شما برای یک روز نیز فراتر برود. دفعه بعد که پای به عنوان دسر ارائه می شود، فقط چند لقمه کوچک را انتخاب کنید تا از مصرف شکر خودداری کنید.

براونی

یکی دیگر از دسرهای دوست داشتنی، براونی ها هستند که به دلیل محتوای قندشان روند کاهش وزن را به شدت کند می کنند.

هنگام درست کردن براونی های خانگی، ممکن است به راحتی دستور العمل هایی را بیابید که شامل ۲ فنجان شکر است، البته شکری که ممکن است در چیپس های شکلاتی که استفاده می کنید نیز وجود داشته باشد که به راحتی می تواند منجر به قند بسیار بالا شود و از دستیابی به اهداف کاهش چربی شکم جلوگیری کند.

هنگام پخت بروانی در خانه، می توانید از چیپس های شکلات تلخ کم شکردر براونی خود استفاده کنید؛ علاوه بر این، جایگزین کردن مقداری از شکر با سس سیب شیرین نشده را به عنوان روش دیگری برای کاهش قند در نظر بگیرید.

ماست کم چرب

اگرچه ماست کم‌چرب به عنوان یک غذای رژیمی به بازار عرضه می‌شود، اما اغلب منبع قند افزوده است. به عنوان مثال، یک فنجان جداگانه می تواند بیش از ۱۷ گرم شکر داشته باشد. در حالی که این میان وعده ممکن است حاوی کمتر از ۱۵۰ کالری باشد و به عنوان یک گزینه سالم به نظر برسد، می تواند روند کاهش وزن شما را کند کند.

در عوض، به دنبال پروتئین بالاتر و ماست کم قند باشید. این تعویض علاوه بر کاهش مصرف شکر، پروتئین موجود در رژیم غذایی شما را افزایش می دهد که می تواند منجر به سیری بیشتر و دریافت کالری کمتر در طول روز شود.

گرانولا

گرانولا چه به عنوان رویه ماست استفاده شود و چه در یک کاسه با شیر از آن لذت ببرید، می تواند از کاهش چربی شکم شما جلوگیری کند. شاید تعجب کنید که بدانید نصف فنجان گرانولا می تواند بیش از ۲۰۰ کالری داشته باشد. این مقدار نسبتاً کم است ولی وقتی به عنوان جایگزین غلات می خورید، ممکن است دو یا سه برابر این مقدار مصرف کنید.

گرانولا اغلب با روغن، آجیل، دانه ها و شکر اضافه شده درست می شود که همگی به یک غذای پر کالری کمک می کنند. در حالی که آجیل، دانه‌ها و جوی دوسر موجود در گرانولا به دلیل محتوای پروتئین و فیبر، مواد سیرکننده‌ای هستند، قند اضافه شده، میوه‌های خشک و روغن می‌توانند منبع کمتر ایده‌آلی برای دریافت کالری باشند.

دفعه بعد که مقداری گرانولا را برای خود سرو می‌کنید، مقدار کمی از آن را بچسبانید، یا در نظر بگیرید که دسته‌ای در خانه بسازید که در آن شکر و روغن کمتری نسبت به گزینه‌های تجاری ساخته شده است.

بار غلات

بار غلات، یک گزینه محبوب برای صبحانه‌های آماده است، با این حال چندان مناسب صبحانه نیستند. اکثر گزینه‌ها حاوی حداقل پروتئین و فیبر هستند و شما را برای مدتی سیر نگه می دارند، به‌علاوه، قند زیادی که در بسیاری از این بارها وجود دارد برای سلامتی شما و کاهش وزن

اگر به دنبال گزینه ای برای وعده های غذایی سریع هستید، یک بار با کمتر از ۶ گرم شکر اضافه، حداقل ۸ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر را انتخاب کنید. بارهای شکلات تیره و انجیر می توانند گزینه مناسبی باشند. آنها همچنین گیاهی هستند و ۵ گرم فیبر سیرکننده دارند.

کنسرو میوه

میوه های کنسرو شده و پرتقال ماندارین شیرین شده ممکن است برخی از محبوب ترین اقلام در این دسته باشند اما گزینه های مملو از شربت می تواند درصد قند بالایی داشته باشد. ناگفته نماند که بیشتر این میوه فرآوری شده فیبر کمتری نسبت به میوه کامل دارد.

اگر میوه‌های بسته‌بندی شده راهی برای تشویق فرزندانتان به خوردن محصولات بیشتر است، به دنبال گزینه‌هایی باشید که بدون شیرین‌کننده‌های اضافه ساخته شده‌اند. وقتی به حقایق تغذیه ای نگاه می کنید، نباید شکر اضافه ای را مشاهده کنید و شیرینی آن باید به طور طبیعی از خود میوه بیاید.

سس باربیکیو

یک راه برای خوش طعم کردن گوشت کبابی،اضافه کردن سس باربیکیو به آن است که ممکن است شکر بالایی داشته باشد. دو قاشق غذاخوری سس می تواند حدود ۱۰ گرم شکر داشته باشد و بسیاری از آنها در هنگام پخت و پز از این مقدار بیشتر استفاده می کنند.

حتی ممکن است شربت ذرت را قبل از گوجه فرنگی در لیست مواد تشکیل دهنده مارک های معروف سس BBQ مشاهده کنید.

اگر به دنبال کاهش قندی هستید که از سس BBQ دریافت می کنید، اما همچنان می خواهید به گوشت خود طعم بدهید، سعی کنید آنها را با گیاهان، ادویه جات ترشی جات، سیر، خردل و سرکه سیب برای طعم دادن بدون شکر، مرینیت کنید.

کنسرو لوبیا پخته

لوبیا پخته که اغلب در کنار گوشت های کبابی مصرف می شود، منبع دیگری از قند اضافه است. نصف فنجان لوبیا پخته شده کنسرو شده می تواند ۱۰ گرم شکر داشته باشد که برای اهداف کاهش چربی شکم شما ایده آل نیست.

لوبیا منبعی از فیبر و پروتئین سیرکننده است، بنابراین می تواند یک غذای مهم برای کاهش وزن و سلامت کلی باشد. لوبیاهای پخته خانگی با استفاده از شکر کمتر ممکن است جایگزین خوبی باشد یا طعم لوبیا پخته را به طور کلی با سالاد لوبیا سیاه که حاوی سبزیجاتی مانند ذرت، گوجه فرنگی و پیاز است عوض کنید.

بیسکوییت و سس

اگرچه این غذا حاوی قند زیادی نیست، اما کالری زیادی را در یک بسته نسبتا کوچک قرار می دهد. یک بیسکویت تنها با یک وعده سس می تواند تقریباً ۵۰۰ کالری داشته باشد که بسیاری از آنها از کربوهیدرات های کم فیبر و چربی اشباع شده به دست می آیند. یک وعده غذایی پرکالری مانند این که پروتئین و فیبر سیر کننده نسبتاً کمی دارد، می تواند منجر به میان وعده های بیشتر در طول روز شود و روند کاهش وزن شما را کندتر کند.

دفعه بعد، سس را کنار بگذارید و از بیسکویت با مقداری پروتئین و سبزیجات بدون چربی لذت ببرید، مانند سفیده تخم مرغ مخلوط شده با قارچ و فلفل دلمه ای برای یک وعده غذایی با فیبر و پروتئین بالاتر.

میوه خشک شده

اگر می خواهید چربی شکم خود را از بین ببرید، میوه های خشک را کنار بگذارید! میوه های خشک می توانند منبع فیبر و آهن باشند، اما بسیاری از انواع آن حاوی قند افزوده قابل توجهی هستند. در واقع، احتمالاً یک شیرین کننده را می بینید که به عنوان دومین عنصر از مواد تشکیل دهنده میوه خشک فهرست شده است.کشمش به طور سنتی شامل شکر اضافه نمی شود، اما اکثر انواع دیگر آن را شامل می شود. بهتر است به میوه کامل بچسبید، زیرا می تواند حاوی فیبر و حجم بیشتری در هر وعده باشد. اما اگر میوه‌های خشک برای شما ضروری است، میوه‌های بدون قند اضافه‌شده را انتخابکنید تا به کاهش وزن شما کمک کند.

۲۳۳۲۱۷

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید