کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک موشک میان‌برد مافوق صوت جدید با پیشران سوخت جامد آزمایش کرده است.

 کره شمالی از یک موشک مافوق صوت میان برد جدید رونمایی کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک موشک میان‌برد مافوق صوت جدید با پیشران سوخت جامد آزمایش کرده است.

با موفقیت فرضی این شلیک آزمایشی که سه‌شنبه انجام شد، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی اعلام کرد کشورش توانایی ساخت سیستم‌های سوخت جامد با قابلیت حمل اتمی برای موشک‌هایی با انواع برد را به دست آورده است. او به دنبال ساخت زرادخانه‌ای است که بتواند رقبایش در آسیا و ایالات متحده را تحت تاثیر قرار دهد.

گزارش رسانه دولتی کره‌شمالی «کی‌سی‌ان‌ای»، یک روز پس از آن منتشر شد که ارتش کره‌جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره‌شمالی موشکی را از نزدیک پایتختش به سمت دریای شرقی پرتاب کرد.
 
رسانه دولتی کره‌شمالی امروز اعلام کرد این آزمایش موشکی با نظارت کیم جونگ اون انجام شد. کی‌سی‌ان‌ای، موشک «هوآسونگ-۱۶بی» (Hwasong-۱۶ B) را به‌عنوان یک قطعه کلیدی از بازدارندگی جنگ هسته‌ای کیم توصیف کرد که قول داده بود برای مقابله با «دشمنان» خود که اشاره‌ای به ایالات متحده و کره‌جنوبی و ژاپن است، بسازد.
 
خبرگزاری مرکزی کره اعلام کرد کره‌شمالی اکنون سیستم‌های سوخت جامد با قابلیت حمل هسته‌ای را برای «همه موشک‌های تاکتیکی، عملیاتی و استراتژیک با بردهای مختلف» توسعه داده است.
 
در سال‌های اخیر، کره‌شمالی بر توسعه سلاح‌های بیشتر با پیشران سوخت جامد تمرکز کرده است. این سلاح‌ها راحت‌تر جابه‌جا و پنهان می‌شوند و می‌توان آن‌ها را سریع‌تر از موشک‌های پیشران مایع پرتاب کرد. موشک‌های پیشران مایع قبل از پرتاب نیاز به سوخت دارند و نمی‌توانند برای مدت طولانی سوخت را نگه دارند.
 
طبق گزارش کی‌سی‌ان‌ای، در طول شلیک آزمایشی روز سه‌شنبه، کلاهک مافوق صوت موشک پس از جدا شدن از موشک پرتابه، به ارتفاع ۱۰۱ کیلومتری رسید و در حین انجام مانورهای پروازی مختلف قبل از سقوط در آب‌های بین شبه جزیره کره و ژاپن حدود ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز کرد.
 
ارتش کره‌جنوبی و ژاپن ارزیابی کرده بودند که موشک حدود ۶۰۰ کیلومتر پرواز کرده است، گرچه وزارت دفاع ژاپن اوج مشابهی را با گزارش کره‌شمالی اعلام کرد. کره‌شمالی همچنین در ماه ژانویه یک موشک بالستیک مافوق صوت برد متوسط آزمایش کرد و این سال‌ها بعد از آن بود که یک موشک بالستیک برد متوسط با سوخت جامد آزمایش کرد.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کره‌شمالی در آزمایش‌های قبلی از دو نوع مختلف موشک مافوق صوت - مخروطی و گوه‌ای شکل - رونمایی کرده است. تصاویر رسانه دولتی پیونگ‌یانگ نشان می‌دهد که پرتاب ژانویه شامل یک کلاهک مخروطی شکل بود، در حالی که از طرح گوه‌ای شکل برای پرتاب روز سه‌شنبه استفاده شد.
 
کیم جونگ اون در حین نظارت بر پرتاب آزمایشی روز سه‌شنبه، از کشورش خواست تا برنامه هسته‌ای و موشکی خود را برای به دست آوردن «قدرت عظیمی که قادر به مهار و کنترل» دشمنانش باشد که «اخیرا در تقویت اتحاد نظامی خود تب و تاب بیشتری داشته‌اند و انواع مانورهای جنگی را به راه انداخته‌اند» گسترش دهد.

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید