در سال ۱۴۰۲ برای مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بودند پیش‌بینی شد تا سقف الگوی مصرف، تعرفه برق رایگان شود که این امر محقق شد.

افزایش نرخ برق در انتظار پر مصرف‌ها؟

به گزارش سلام نو به نقل از صداوسیما مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مشترکان پُر مصرف باید مازاد مصرف برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به تعرفه برق مشترکان پُر مصرف‌ گفت: قیمت مصرف برق بیش از ۲.۵ برابر الگو، معادل قیمت تجدیدپذیرها در نظر گرفته شده است و این دسته از مشترکان باید مازاد مصرف برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند.

وی افزود: هم‌اکنون حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد تعرفه برق این دسته از مشترکان به‌صورت غیریارانه‌ای محاسبه می‌شود و در قانون نیز اشاره شده است که به‌تدریج این اتفاق بیفتد و برای سال ۱۴۰۳، حدود ۲ تا ۳ درصد از مشترکان که بیش از ۲.۵ برابر الگو مصرف می‌کنند پیش‌بینی شده است میزان مصرف مازاد بر الگو به صورت پلکانی افزایشی باشد و در سال‌های آینده به تدریج این قیمت‌ها به قیمت‌های غیریارانه‌ای نزدیک خواهد شد.

رجبی مشهدی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ برای مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بودند پیش‌بینی شد تا سقف الگوی مصرف، تعرفه برق رایگان شود که این امر محقق شد.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: بخشی از مواد بودجه سال ۱۴۰۳ به تامین مالی بخش‌های مختلف صنعت برق مربوط می‌شود. یک ابتکاری به خرج داده شده و آن هم این است که برخی از مواد بودجه که در سال‌های گذشته تکرار شده بودند قرار است به صورت جدا در قانون الحاق ۳ به تصویب برسد.

رجبی مشهدی گفت: در قانون بودجه به حوزه هوشمندسازی و تامین ناترازی‌های مالی صنعت برق توجه کافی شده است و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت‌ها به طور کامل استفاده کنیم.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید