۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: 55505823

در روز گذشته نیز بیش از ۲۸ هزار و ۷۷۷ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۲۸ هزار و ۱۴۶ نفر از مجموعه جهانی تخت‌جمشید و ۱۸ هزار و ۴۹۶ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

رکورد بازدید از آرامگاه حافظ زده شد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: آرامگاه حافظ با ۳۴۷ هزار و ۲۸۰ بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی امروز _ جمعه دهم فروردین_ اظهار کرد: طبق آمار بلیت‌فروشی تاکنون یک‌میلیون و ۱۳۵ هزار و ۴۸۲ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید داشتند.

وی افزود: آمارهای ارائه‌شده بازدیدها از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا روز نهم فروردین از تمام اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تصریح کرد: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۳۴۷ هزار و ۲۸۰ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۵۵ هزار و ۶۵۶ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۸۹ هزار و ۷۲ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

ثابت‌اقلیدی ادامه داد: در روز گذشته نیز بیش از ۲۸ هزار و ۷۷۷ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۲۸ هزار و ۱۴۶ نفر از مجموعه جهانی تخت‌جمشید و ۱۸ هزار و ۴۹۶ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

وی تأکید کرد: آمار ارائه شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت‌جمشید و موزه تخت‌جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بی شاپور، موزه ساسانی بی شاپور و تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

پ
کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید