اوکراین امیدوار است که نشستی را با حضور سران جهانی بدون شرکت روسیه در ماه‌های آتی و با هدف اجرای طرح صلح برگزار کند.

اوکراین خواستار تجدید نظر روابط هند با روسیه شد

وزیر خارجه اوکراین به هند تاکید کرد تا در کنار کی‌یف بماند و گفت، روابط نزدیک دهلی با روسیه بر اساس میراث شوروی است که در حال نابودی است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، هند از قدیم روابط دفاعی و اقتصادی نزدیکی با روسیه داشته و از انتقاد از مسکو بابت حمله ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین نیز اجتناب کرده و بجایش در خرید نفت از روسیه رکورد زده است.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین که در سفری دو روزه که از پنجشنبه آغاز شده با هدف پیشبرد مسیر صلح اوکراین و تقویت روابط با هند، به این کشور آسیایی سفر کرده است.

وی افزود: هدف از این سفر دستیابی به توسعه تجارت و روابط فناوری با هند است. ما علاقه‌مند به واردات برخی از اقلام ماشین آلات سنگینی هستیم که هند تولید می کند. اوکراین به دنبال احیای روابط تجاری با هند از جمله تولیدات و محصولات کشاورزی مانند روغن آفتاب گردان و سایر کالاهای هند هستیم.

وزیر خارجه اوکراین همچنین به کارخانجات هند پیشنهاد کرد که نقشی در بازسازی اوکراین پس از جنگ داشته باشند و خاطرنشان کرد: همکاری مشترک بین هند و روسیه بر اساس میراث شوروی است اما این میراثی نیست که بشود برای چندین قرن آن را نگه داشت چون در حال نابودی است.

کولبا همچنین در یک مصاحبه با روزنامه تایمز هند گفت، اوکراین مخالف همکاری بین دهلی و مسکو نیست اما همکاری بین کی‌یف و دهلی از آغاز جنگ رشد داشته است. وظیفه ما ارسال پیامی برای دهلی است. وقتی تصمیم دارید تا با مسکو همکاری کنید، لطفا بدانید که خط قرمز برای اوکراین کمک مالی به ماشین جنگ روسیه است.

اوکراین امیدوار است که نشستی را با حضور سران جهانی بدون شرکت روسیه در ماه‌های آتی و با هدف اجرای طرح صلح برگزار کند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید