ایذه، نگین گردشگری خوزستان، گنجینه‌ای از شگفتی‌های طبیعی و تاریخی است. این شهر، با جاذبه‌های بی‌نظیر خود، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

ایذه؛ نگین گردشگری خوزستان / سفری به دشت سوسن

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است در ایذه، گویی در گذر زمان قدم می‌زنید. سنگ‌نوشته‌ها و آثار باستانی ایلامی‌ها، همچون کول فرح، شهسوار، اشکفت سلمان، خونگ اژدر و محوطه‌ شمی از دوران اشکانی، شما را به سفری در تاریخ می‌برند.

پایتخت طبیعت خوزستان:

علاوه بر تاریخ پربار، ایذه به پایتخت طبیعت خوزستان نیز شهرت دارد. تالاب‌های بکر بندون و میانگرن، آبشارهای توف اسپید و شیوند، و دشت سرسبز و رویایی سوسن، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های طبیعی این منطقه هستند.

دشت سوسن، بهشت گمشده:

دشت سوسن، نگین گردشگری ایذه، تابلویی از بهشت است. در این دشت، رود خروشان کارون با نغمه‌ی دلنشین خود، در میان تپه‌ها و ارتفاعات سرسبز جاری است. درختان انار، بلوط و انجیر، در کنار گل‌های شقایق و نرگس، منظره‌ای چشم‌نواز خلق می‌کنند.

سفر به دشت سوسن:

در دشت سوسن، تفریحات هیجان‌انگیزی در انتظار شماست. قایق‌سواری در رود کارون، ماهیگیری، پیاده‌روی در طبیعت، و روستاگردی، خاطرات فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهند زد.

سوسن غربی، سرزمین گل‌های نرگس:

روستای ترشک، مرکز سوسن غربی، با گل‌های نرگس خود، هر گردشگری را مسحور می‌کند. روستای پلکانی مهرنان، ده شیخ، ده ثریا و لولو، از دیگر جاذبه‌های این بخش هستند.

سوسن شرقی، طبیعتی بکر و دست‌نخورده:

اگر به دنبال طبیعتی بکر و وحشی هستید، سوسن شرقی مقصدی ایده‌آل برای شماست. جنگل‌های بلوط، آبشارهای زیبا، شالیزارهای برنج و کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده، زیبایی این بخش را دوچندان می‌کنند.

تاریخ در دشت سوسن:

علاوه بر طبیعت، دشت سوسن از غنای فرهنگی و تاریخی بالایی نیز برخوردار است. وجود رود کارون، چشمه‌های آب فراوان و راه‌های ارتباطی، این منطقه را در طول تاریخ مورد توجه جوامع انسانی قرار داده است.

آثار تاریخی دشت سوسن:

تپه‌های باستانی، پل و بَرد گوری‌ها، و سنگ‌ مزارهایی به‌شکل شیرهای سنگی، از دیگر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری دشت سوسن هستند.

سفر به ایذه و دشت سوسن، سفری به سرزمین عجایب است. در این سفر، با تاریخ و طبیعت در هم می‌آمیزید و خاطرات فراموش‌نشدنی را برای خود رقم خواهید زد.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید