همه ما می‌دانیم که پیاده‌روی روزانه برای سلامتی مفید است. اما آیا می‌دانستید که برای افزایش طول عمر خود تا ۳ سال، نیازی به برداشتن ۱۰ هزار قدم در روز نیست؟

چند قدم در روز ۳ سال به زندگی شما اضافه می‌کند؟

به گزارش سلام نو آنطور که روزیاتو نوشته است همه ما می‌دانیم که پیاده‌روی روزانه برای سلامتی مفید است. سال‌ها به ما گفته شده که باید هدفمان برداشتن ۱۰ هزار قدم در روز باشد. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تعداد گام‌های بسیار کمتری هم می‌تواند تاثیر مشابهی روی سلامتی ما داشته باشد.

مطالعه‌ای توسط Vitality Insurance و مدرسه اقتصاد لندن انجام شده که نشان می‌دهد برداشتن ۵۰۰۰ قدم تنها سه روز در هفته می‌تواند مزایای سلامتی متعددی به همراه داشته باشد و طول عمر شما را تا سه سال افزایش دهد.

محققان در این مطالعه عادات پیاده‌روی بیش از یک میلیون نفر در بریتانیا و آفریقای جنوبی را به مدت ده سال تجزیه و تحلیل کردند. نتایج نشان داد که ۳۵ درصد از شهروندان بریتانیایی فعالیت بدنی کمی دارند و این کم‌تحرکی خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد و در نتیجه نرخ بستری شدن در بیمارستان را بالا می‌برد.

همچنین مشخص شد افراد بالای ۶۵ سال که سه بار در هفته بیش از ۷۵۰۰ قدم پیاده‌روی می‌کردند، حدود ۵۲ درصد کمتر در معرض مرگ زودرس بودند.

پیاده‌روی ۵۰۰۰ قدم برای سه بار در هفته به مدت دو سال می‌تواند امید به زندگی را ۲.۵ سال برای مردان و سه سال برای زنان افزایش دهد. هرچه بیشتر پیاده‌روی کنید، بهتر است.

برداشتن ۱۰ هزار قدم برای سه بار در هفته می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۴۱ درصد کاهش دهد. اگر این کار را چهار بار در هفته انجام دهید، این خطر را به میزان ۵۷ درصد کاهش خواهید داد.

پروفسور جوآن کاستا فونت، یکی از محققان این مطالعه، می‌گوید:

یافته‌های این مطالعه، فراخوانی آشکار برای سیاست‌گذاران جهت ایجاد عادات سالم برای بهبود سلامت فردی و جمعی است.

مداخلات مبتنی بر عادت می‌توانند امید به زندگی را افزایش دهند، صرفه‌جویی قابل توجهی در زمینه خدمات بهداشتی عمومی به همراه داشته باشند، بهره‌وری را بهبود بخشند و به رفع چالش‌های بلندمدت ناشی از سلامت روان، انزوای اجتماعی و بیماری‌های غیرواگیر مانند سرطان و دیابت نوع ۲ کمک کند.

پیاده‌روی یک راه ساده و آسان برای افزایش سلامتی و طول عمر است. همین امروز شروع کنید!

نکاتی برای افزایش قدم‌های روزانه:

  • از پله‌ها به جای آسانسور استفاده کنید.
  • در طول روز به طور مرتب قدم بزنید.
  • به جای رانندگی، پیاده‌روی کنید.
  • با دوستان یا خانواده خود پیاده‌روی کنید.
  • از یک برنامه گام‌شمار برای پیگیری تعداد قدم‌های خود استفاده کنید.

با برداشتن قدم‌های بیشتر، به سلامتی و طول عمر خود هدیه دهید!

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید