رهبران اتحادیه اروپا در بیانیه خود از «تل آویو» خواستند عملیاتی در رفح انجام ندهد.

۲۷ کشور اتحادیه اروپا خواستار آتش بس فوری در غزه شدند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رهبران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک پس از نشست سران در بروکسل خواستار «آتش بس فوری بشردوستانه» در غزه شدند.

المیادین نوشت: رهبران اتحادیه اروپا در بیانیه خود همچنین از «تل آویو» خواستند عملیاتی در رفح انجام ندهد.

سران اتحادیه اروپا در این بیانیه گفته‌اند: ما خواستار آتش بس فوری بشردوستانه به آتش بس پایدار در غزه هستیم و از اسراییل می‌خواهیم که عملیات زمینی در رفح انجام ندهد.

سااعاتی پیش نیز، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر پس از دیدار با همتای آمریکایی‌اش اعلام کرد که ما در مورد تحولات جاری در غزه گفتگو کردیم.

به گفته شکری، محور گفتگوها اوضاع جاری در غزه، آتش‌بس، افزایش میزان کمک‌های ارسالی به غزه و آزادی اسرا بود.

وزیرخارجه مصر همچنین تاکید کرد: اسراییل نباید هیچ عملیات نظامی در شهر رفح که جمعیت زیادی از آوارگان در آنجا حضور دارند، انجام دهد. جایی برای ادامه جنگ در غزه یا بدتر شدن اوضاع انسانی در این باریکه وجود ندارد. به دنبال رسیدن به راه حلی مبتنی بر راه حل دو کشور هستیم تا منطقه و ملت‌های منطقه به امنیت برسند.

سامح شکری در ادامه افزود: باید در اسرع وقت آتش‌بس در غزه حاصل شده و کمک‌های ارسالی به این منطقه افزایش یابد. قاطعانه مخالف کوچاندن فلسطینیان به خارج از اراضی خود هستیم و باید ساز و کارهایی برای تحقق این اهداف ایجاد کنیم.

درباره وضعیت انسانی در فلسطین، وزیر خارجه مصر هشدار داد که با وضعیت بی‌سابقه‌ای مواجه هستیم و اکثریت فلسطینیان در غزه و کرانه باختری نگران موضوع کوچاندن فلسطینیان یا نابودی قضیه فلسطین هستند؛ در این وضعیت جامعه بین‌الملل باید با حقوق فلسطینیان همانگونه تعامل کند که با حقوق دیگر طرف‌ها تعامل می‌کند.

رفح، مرز جنوبی غزه با مصر تنها منطقه‌ای است که هنوز هدف حملات زمینی رژیم صهیونیستی قرار نگرفته است و برای بیش از نیمی از ۲.۳ میلیون جمعیت غزه پناهگاه محسوب می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این از حمله قریب‌الوقوع به رفح خبر داده و گفته که از ارتش این رژیم خواسته است تا برای تخلیه صدها هزار نفر از این منطقه خود را آماده کنند.

از سوی دیگر، «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به مقامات کنونی این رژیم گفت: تا زمانی که اسراییل مسببان بزرگ‌ترین فاجعه خود را تغییر ندهد به سوی زوال حتمی در حرکت خواهد بود.

بریک افزود: طرح نتانیاهو، گالانت و هلیوی در خصوص پایان‌ندادن به جنگ غزه به این معنی است که درگرفتن یک جنگ منطقه‌ای فراگیر حتمی خواهد بود و فقط مساله زمان وقوع آن مطرح است؛ جنگی که ما برای آن آماده نیستیم.

این ژنرال صهیونیست افزود: کسانی که برای حمله به رفح و حزب‌الله فشار می‌آورند، از فاجعه‌ای که این حمله‌ها می‌توانند برای اسراییل به بار بیاورند هیچ درکی ندارند.

وی ادامه داد: ما به سوی فروپاشی اقتصادی پیش می‌رویم، زیرا ملاحظات و مسائل سیاسی در پیشاپیش ملاحظات و مسائل اقتصادی قرار دارند.

بریک گفت: ما به سرعت به سوی منزوی‌شدن از سوی تمامی ملل جهان پیش می‌رویم و کشورهای اروپایی و جهانیان ما را تحت تحریم تسلیحاتی قرار خواهند داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    دروغه. فقط دارن از طبعات نسل کشی که در اینده بیان خواهد شد فرار میکنن، همشون طرف امریکا و انگلیسن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید