در طول روزه داری احتمال استرس گرسنگی و افزایش فشار خون وجود دارد، بنابراین افراد باید بطور منظم در طول روز چندین بار فشار خون خود را اندازه بگیرند.

تغذیه مناسب بیماران مبتلا به فشار خون در ماه رمضان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،دکتر جعفر نوابی در خصوص روزه داری بیماران مبتلا به فشار خون بالا گفت: در وهله اول این بیماران باید پیش از روزه داری با پزشک معالج خود مشورت کنند و اگر فشار خون آنها کنترل شده بود می‌توانند با نظر پزشک روزه بگیرند.

وی ادامه داد: در طول روزه داری احتمال استرس گرسنگی و افزایش فشار خون وجود دارد، بنابراین افراد باید بطور منظم در طول روز چندین بار فشار خون خود را اندازه بگیرند.

نوابی گفت: در صورتی که فشار خون افراد در طول روز تغییرات محسوس و خطرناک داشته باشد ادامه روزه داری توصیه نمی شود.

نوابی بر مصرف منظم داروهای فشار خون در ایام روزه داری تاکید کردو افزود: زمان مصرف این داروها باید با مشورت پزشک باشد و از تغییرات خودسرانه در مصرف این داروها اجتناب شود.

این متخصص داخلی در تشریح نکات تغذیه ای بیماران مبتلا به فشار خون در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: نکته مهم در تغذیه این بیماران پرهیز از مصرف غذاها و خوراکی های شور است.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک و ایام نوروز گفت: در این ایام مصرف آجیل هم افزایش می یابد، بنابراین توصیه می شود این بیماران بطور جد از مصرف آجیل شور خودداری کنند.

نوابی گفت: همچنین مصرف قند و شیرینی هم در این بیماران باید کنترل شده و بصورت محدود باشد.

نوابی بر مصرف میزان مناسب آب در فاصله افطار تا سحری تاکید کرد و افزود: کم آبی می‌تواند استرس بدن را افزایش دهد، بنابراین این بیماران باید به میزان مناسب آب مصرف کنند و از فعالیت زیاد در طول مدت روزه داری هم اجتناب کنند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید