رییس سابق سازمان نظام پزشکی هشدار داد که خطر انقراض رشته جراحی قلب کودکان در ایران وجود دارد.

مهاجرت سیل‌آسای پزشکان و پرستاران / سقوط پزشکی ایران در آینده نزدیک

به گزارش سلام نو، انتخاب نوشت:دکتر مصطفی معین، رییس سابق سازمان نظام پزشکی در مطلبی با عنوان «سقوط پزشکی ایران در آینده نزدیک» با هشدار درباره وضعیت پزشکی کشور نوشت: ترویج شبه‌علم و خرافه به‌عنوان طب اسلامی و... در صداوسیما و توسط مسئولان و درواقع تحقیر جامعه پزشکی ایران که از بالاترین مقبولیت و اعتماد عمومی برخوردار است و درنتیجه مهاجرت و بلکه فرار سیل‌آسای پزشکان و پرستاران تحت تاثیر بی‌توجهی‌ها، اجحافات و قدرناشناسی‌های فوق.

سقوط پزشکی ایران

دکتر مصطفی معین ، رییس سابق سازمان نظام پزشکی در مطلبی با عنوان«سقوط پزشکی ایران در آینده نزدیک» با هشدار درباره وضعیت پزشکی کشور نوشت: در آینده نزدیک با سقوط پزشکی روبرو خواهیم شددکتر مصطفی معین، رییس سابق سازمان نظام پزشکی، در یادداشتی تلگرامی نوشت:از چند ماه قبل در صفحه اینستاگرام و در مصاحبه‌های متعدد با مطبوعات نسبت به وضعیت پزشکی کشور هشدار دادم؛ هرچند که انتظار گوش شنوا، دل بیدار، دلسوزی و درک اهمیت این فاجعه را در مسئولان مربوط نداشتم و ندارم.

من دلایل اصلی در پیش‌بینی سقوط پزشکی کشور را در موارد زیر خلاصه کرده‌ام: سوءمدیریت مزمن در وزارت بهداشت.

عدم سرمایه‌گذاری در سلامت مردم به‌عنوان اولین اولویت کشور.

سیاست‌گذاری غیرعلمی شورایعالی انقلاب فرهنگی (سهمیه‌بندی پذیرش دانشجو، بورسیه‌های قلابی، برخورد حذفی با استادان و...).

مشکلات حاد معیشتی کادرهای پزشکی و به‌ویژه شرایط کاری دشوار دستیاران تخصصی .

ترویج خرافه های تحت عنوان طب اسلامی

ترویج شبه‌علم و خرافه به‌عنوان طب اسلامی و... در صداوسیما و توسط مسئولان و درواقع تحقیر جامعه پزشکی ایران که از بالاترین مقبولیت و اعتماد عمومی برخوردار است و درنتیجه مهاجرت و بلکه فرار سیل‌آسای پزشکان و پرستاران تحت تاثیر بی‌توجهی‌ها، اجحافات و قدرناشناسی‌های فوق.

دستمزد پزشکان کمتر از تعویض روغنی هاست

و اکنون یک نمونه بارز در این فرآیند فاجعه‌بار پزشکی و انسانی در مهاجرت استاد دکتر مازیار غلامپور، فوق تخصص جراحی قلب کودکان ، رخ داده است که برخی از دلایل آن را ایشان ماه‌ها قبل از مهاجرت در گفت‌وگو با همشهری بیان داشته است: دستمزد جراحی قلب کودکان ایرانی ارزان‌تر از تعویض روغن و فیلتر ماشین.خطر انقراض رشته جراحی قلب کودکان در ایران.اوضاع معیشتی پزشکان در بخش دولتی نابه‌سامان است. من رکورددار جراحی قلب نوزادان هستم، همین حالا هم لیست انتظار جراحی‌هایم تا سال ۱۴۰۵ پر شده و نمی‌توانم کودک نیازمند جراحی غیراورژانسی را تا سال۱۴۰۶ پذیرش کنم.

انقراض رشته قلب کودکان

سال‌هاست که به مسئولان مختلف درباره این مسائل هشدار می‌دهیم. جراحی قلب کودک رشته سختی است و طرفدار ندارد؛ به همین دلیل این میزان بیمار را جوابگو نیستیم.همین حالا نمی‌توانم به پزشکان جوان بگویم که وارد این حوزه شوند؛ چون به‌طور کامل از سختی‌های آن آگاه هستند و شرایط را قبول نمی‌کنند.بعد از گذشت این همه سال اگر قرار باشد هزینه دستمزد کارش به اندازه یک تعمیر فیلتر و تعویض روغن خودرو نباشد، چرا باید انتظار افزایش متقاضی را داشت؟!مشابه همین عمل در بخش خصوصی ۲۰۰میلیون تومان دستمزد دارد، اما یک درصد این مبلغ را هم در بخش دولتی به ما نمی‌دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید