آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که گزارش‌ها در مورد ناامنی غذا در نوار غزه یک نشانه تکان دهنده از شرایط روی زمین در این منطقه است.

قطحی در شمال نوار غزه قریب الوقوع است
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که گزارش‌ها در مورد ناامنی غذا در نوار غزه یک نشانه تکان دهنده از شرایط روی زمین در این منطقه است.

گوترش امروز دوشنبه تاکید کرد که گزارش مورد حمایت سازمان ملل مبنی بر اینکه قحطی در شمال غزه قریب الوقوع است، یک نشانه تکان دهنده از شرایط روی زمین است.

دبیرکل سازمان ملل در نیویورک به خبرنگاران گفت: این یک فاجعه کاملا ساخت دست انسان است و این گزارش تاکید می‌کند که این وضعیت می‌تواند متوقف شود.

اشاره گوترش به گزارشی است که آژانس آنروا (نهاد سازمان ملل در امور کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی) در مورد قحطی قریب‌الوقوع در شمال نوار غزه منتشر کرده است.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا امروز تاکید کرد که قطحی در شمال نوار غزه قریب الوقوع است و انتظار می رود از اکنون تا ماه مه این منطقه را فرا بگیرد.

وی در خصوص شرایط غزه توضیح داد: دو میلیون نفر یعنی تمام ساکنان نوار غزه با بحران نبود امنیت غذایی یا بدتر از آن روبرو هستند. نیمی از این جمعیت دو میلیون نفری با گرسنگی و قطحی روبرو هستند. کودکان در غزه از گرسنگی در حال جان دادن هستند.

گوترش دبیرکل سازمان ملل همچنین در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: من از مسئولان اسرائیلی می‌خواهم تا دسترسی کامل و بدون محدودیت کالاهای بشردوستانه به نوار غزه را تضمین کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید