«رائد حلبی» جوان ۳۰ ساله فلسطینی یکی از افراد مفقود شده است. محمود برادر رائد می‌گوید که او توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده است.

سرنوشت مفقودان جنگ غزه؛ دغدغه خانواده‌های فلسطینی

تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علاوه بر شهدا و مجروحان منجر به مفقود شدن شمار قابل توجهی از شهروندان فلسطینی شده است که مشخص نیست چه بلایی سرشان آمده؛ زیر آوار حملات به شهادت رسیده یا توسط صهیونیست‌ها به اسارت گرفته شده‌اند؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بسیاری از این افراد پس از حملات هوایی رژیم صهیونیستی در زیر آوار مانده‌اند و برخی دیگر در ایست‌های بازرسی نظامیان رژیم صهیونیستی حین انتقال از جنوب یا تلاش برای بازگشت به شمال بازداشت شده‌اند.

طبق گزارش شبکه الحره، خانواده‌های ناامید افراد مفقود شده در حال جستجوی بیمارستان‌ها و تماس تلفنی با خطوط تلفنی هستند که توسط کمیته بین‌المللی صلیب سرخ راه‌اندازی شده است، آنها در میان عکس‌های اجساد در خیابان‌ها و مردان با چشم‌بند بازداشت‌شده توسط نیروهای رژیم صهیونیستی جستجو می‌کنند و عکس‌های بستگان خود را به‌صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند تا سرنخی را ار فرزندان مفقود خود به دست بیاورند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این باره از مفقود شدن ۵۱۱۸ فلسطینی از اکتبر تا فوریه در نوار غزه خبر داده است.

در همین راستا، واشنگتن پست با ۱۵ نفر که از هفت اکتبر ارتباط‌شان با دوستان و خانواده‌هایشان قطع شده، مصاحبه کرده است و تنها ۲ مورد اعلام کرده‌اند که اعضای مفقود خانواده خود را پیدا کرده‌اند.

این افراد تاکید کرده‌اند که دردناک‌ترین قسمت این اتفاق بی‌اطلاعی از سرنوشت فرزندانشان است؛ طوریکه آنها نمی‌دانند چه بلایی سر فرزندانشان آمده و آیا زنده هستند یا مرده.

«احمد جلال» یکی از این افراد است که یکی از اعضای خانواده‌اش در نتیجه تجاوزات مفقود شده و هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست.

وی در این باره به واشنگتن پست گفت: امیدواریم بتوانیم حتی ساده‌ترین اطلاعات را از سرنوشتش به دست بیاوریم.

جلال می‌افزاید: مفقود شدن یک عزیز، از کشته شدن در جنگ یا دستگیری سخت‌تر است. زمانی که یک فرد مفقود می‌شود، هیچ‌کس از آن فرد اطلاعی ندارد و از او چیزی نمی‌داند.

سرنوشت مفقودان جنگ غزه؛ دغدغه خانواده‌های فلسطینی

«محمد بصل» سخنگوی خدمات اضطراری دفاع مدنی غزه نیز تخمین زد که ۸ هزار جسد همچنان زیر آوار محبوس هستند.

بصل گفت: «با هر ورود زمینی (ارتش اسرائیل) به اراضی فلسطینی، صدها درخواست از بابت اعضای خانواده‌های مفقود شده دریافت می‌کنیم.»

«رائد حلبی» جوان ۳۰ ساله فلسطینی یکی از افراد مفقود شده است. محمود برادر رائد می‌گوید که او توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده است.

محمود می‌گوید که به همراه رائد و خانواده‌اش درحال انتقال از شمال غزه به جنوب آن بودند که در مرکز ایست بازرسی صهیونیست‌ها با مشکل مواجه شدند و اشغالگران برادرش را به مکان نامعلومی منتقل کرده و پس از آن اطلاعی از سرنوشت وی ندارند.

زیاد صباح، ۲۳ ساله، در اوایل ۱۳ فوریه در دیرالبلح در مرکز نوار غزه مفقود شد. پدرش، محمد، گفت که او حوصله‌اش سر رفته بود و می‌خواست قدم بزند.

پدرش گفت که «زیاد» از اسکیزوفرنی رنج می‌برد و پس از بیرون آوردنش از زیر آوار یک حمله هوایی در ماه نوامبر، علائمش بدتر شد.

حالا خانواده «زیاد» درمانده‌اند که آیا او گم شده است؟ آیا او در ایست بازرسی مورد حمله خصمانه قرار گرفته؟ آیا او هنوز زنده است؟

این موارد نمونه‌هایی از شمار قابل توجهی از شهروندان مفقود شده در نوار غزه هستند که خانواده‌هایشان همچنان از سرنوشت‌شان بی‌اطلاع هستند.

به دنبال عملیات فلسطینی «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر که صهیونیست‌ها را در بُهت فرو برد و ضربه هولناکی را به آنها وارد کرد، تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه آغاز شد و این تجاوزات از ۱۵ مهر ماه تا سوم آذر ادامه داشت و پس از وقفه یک‌هفته‌ای اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد و هنوز توافقی بر سر آتش‌بس پیش از ماه مبارک رمضان حاصل نشده است.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۳۱ هزار شهید و بیش از ۷۳ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید