در قلب استان خوزستان و در میان کوهستان‌های منگشت، بهشتی گمشده به نام تنگه قاسمی نهفته است.

تنگه قاسمی؛ نگینی در دل منگشت خوزستان

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است تنگه قاسمی، بهشتی گمشده در قلب کوهستان‌های منگشت خوزستان، با آبشارهای خروشان و چشم‌اندازهای مسحورکننده، مقصدی بی‌نظیر برای طبیعت‌دوستان و ماجراجویان است. گویی خداوند با قلم‌مو جادویی خود، تابلویی بدیع از عظمت و زیبایی را در این تنگه خلق کرده است.

سفر در گذر زمان

قدم گذاشتن در تنگه قاسمی، سفری در گذر زمان است. در ابتدای مسیر، تاریکی و خنکای دل‌انگیزی شما را در آغوش می‌گیرد و گویی به دنیای دیگری قدم می‌گذارید. با گذر از این بخش، نور خورشید به تدریج رخ می‌نماید و عظمت دیواره‌های سنگی تنگه، خود را به نمایش می‌گذارد. صدای دلنشین آبشاران، نغمه‌ای بی‌نظیر در این سمفونی طبیعی می‌نوازد و روح و جان شما را جلا می‌دهد.

عجایب طبیعی در تنگه قاسمی

آبشارهای تنگه قاسمی، نگین‌های درخشان این تابلوی نقاشی هستند. هر آبشار، با رقص موزون خود، زیبایی تنگه را دوچندان می‌کند. عبور از میان تنگه با قایق، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است که شما را در دنیایی از صخره‌های بلند، آب‌های زلال و طبیعتی بکر غرق می‌کند.

جاذبه‌های اطراف تنگه قاسمی

علاوه بر تنگه قاسمی، جاذبه‌های دیدنی دیگری در این منطقه منتظر شما هستند. آبشار شیوند، با عظمت و شکوه خود، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. تالاب بندون ایذه، بهشت پرندگان، در فصل بهار با شکوفه‌های رنگارنگ، به تابلویی بی‌نظیر تبدیل می‌شود. کاروانسرای دهدز، یادگاری از دوران هخامنشیان، شما را به سفری در تاریخ می‌برد. دهکده گردشگری زراس، با طبیعت بکر و امکانات تفریحی متنوع، مکانی ایده‌آل برای گذراندن اوقاتی خوش است.

تفریحات هیجان‌انگیز در تنگه قاسمی

تنگه قاسمی، بهشت любителей هیجان است. رودخانه‌نوردی، قایق‌سواری و صخره‌نوردی، از جمله تفریحات هیجان‌انگیزی هستند که می‌توانید در این تنگه تجربه کنید. شنا در آب‌های خنک و زلال تنگه، لذتی وصف‌ناپذیر دارد.

تنگه قاسمی، هدیه‌ای از طبیعت

تنگه قاسمی، با تمام زیبایی‌ها و شگفتی‌هایش، هدیه‌ای بی‌نظیر از طبیعت به انسان است. گویی خداوند این تنگه را خلق کرده تا عظمت خود را به رخ جهانیان بکشد. سفر به تنگه قاسمی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است که تا ابد در خاطرتان حک خواهد شد.

نکاتی برای سفر به تنگه قاسمی:

  • بهترین زمان برای سفر به تنگه قاسمی، فصل بهار و پاییز است.
  • برای رسیدن به تنگه قاسمی، باید از طریق شهر ایذه و سپس جاده دهدز اقدام کنید.
  • برای عبور از تنگه، نیاز به قایق دارید.
  • قبل از سفر، از وضعیت آب و هوا و شرایط تنگه مطلع شوید.
  • از ریختن زباله در تنگه خودداری کنید و به حفظ پاکیزگی این محیط طبیعی کمک کنید.

تنگه قاسمی، منتظر شماست!

چمدان‌هایتان را ببندید و راهی سفری به سوی بهشت گمشده خوزستان شوید. تنگه قاسمی با آغوش باز، پذیرای شماست تا عظمت و زیبایی طبیعت را به نظاره بنشینید و لحظاتی خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    1 0
    امنیت داره خانوادگی بریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید