وزارت نیرو با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان جنوب‌غربی کشور هشدار داد.

گزارش هواشناسی کشور از ۲۹ اسفند ماه /  احتمال وقوع سیل در ۵ استان کشور
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، وزارت نیرو با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام هشدار سیلاب در ۵ استان جنوب‌غربی کشور، از تمام مردم و مسافران نوروزی درخواست کرد از ۲۹ اسفندماه احتیاط لازم را در سفرهای خود داشته باشند.

دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در این اطلاعیه تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و صدور هشدار قرمز برای ۵ استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام، از مردم و مسافران نوروزی درخواست می‌شود با رعایت بیش از پیش مباحث ایمنی، از ایستادن یا تردد در حریم رودخانه‌ها پرهیز کرده و نسبت به رعایت همه نکات ایمنی برای حفظ جان و مال خود اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد، حجم و شدت بارش‌های در برخی نقاط بالاخص در خوزستان و برخی استان‌های هم‌جوار بسیار بالا بوده و در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای شدت بارندگی بیش از ۲۰۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

این حجم بارشدر یک نقطه خاص احتمال وقع سیلاب در جاده‌ها و مسیرها را افزایش می‌دهد و اشباع بودن خاک به خاطر بارش‌های اسفندماه، ذوب شدن برف‌ها در پی گرم شدن هوا، همزمانی بارش‌ها با افزایش سفرهای نوروزی باعث بالا رفتن خطرات احتمالی در استان‌های مذکور شده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است؛ با توجه به اینکه استان‌های مذکور به ویژه استان‌های خوزستان، لرستان و کرمانشاه در ایام نوروز جزو مقاصد اصلی سفر گردشگران است، تمامی شرکت‌های وزارت نیرو به ویژه بخش آب و آبفا ضمن آماده‌باش کامل، باید در کنار سایر سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسان، کلیه تمهیدات لازم را برای مدیریت شرایط و کاهش خسارت‌های احتمالی مدنظر داشته باشند.

روابط عمومی وزارت نیرو با تبریک آغاز سال جدید هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، از همه مردم خواست با مدنظر قرار دادن الزامات ایمنی و توجه به هشدارهای مسئولان، نزول باران رحمت الهی، منبعی برای برکت و فراوانی برای این استان‌ها باشد و این ایام، بدون هرگونه خسارت در بخش زیرساخت‌های کشور سپری شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید