در دنیایی که به دنبال منابع انرژی پاک و پایدار است، شرکت رادیا از بزرگترین هواپیمای جهان رونمایی کرده است.

«رادیا ویندرانر»؛ غول آسمان در خدمت انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است در دنیایی که به دنبال منابع انرژی پاک و پایدار است، شرکت رادیا از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه انرژی، از برنامه‌های خود برای ساخت بزرگترین هواپیمای جهان رونمایی کرده است. این هواپیمای غول‌پیکر که «ویندرانر» نام دارد، نوید یک انقلاب در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر با ساده‌سازی حمل و نقل پره‌های عظیم توربین‌های بادی را می‌دهد.

توربین‌های بادی غول‌پیکر با پره‌های به بلندای زمین فوتبال، گواهی بر پتانسیل عظیم انرژی باد هستند. اما حمل و نقل این ساختارهای عظیم از طریق وسایل متعارف، چالشی بزرگ محسوب می‌شود.

ویندرانر با طول حیرت‌آور ۱۰۸ متر، ارتفاع ۲۴ متر و طول بال‌های ۸۰ متر، ۳۲ متر از طول بوئینگ ۷۴۷-۸ بیشتر است. این غول آسمان، ظرفیت حمل گسترده تا وزن ۸۰ تن را دارد که ۱۲ برابر ظرفیت بوئینگ ۷۴۷ است.

ماموریت اصلی ویندرانر، انتقال پره‌های غول‌پیکر توربین‌های بادی مستقر در خشکی است. طول این توربین‌ها بین ۴۵ تا ۹۰ متر و وزن آنها به ۳۵ تن می‌رسد.

مارک لاندستروم، بنیان‌گذار رادیا و دانشمند موشکی، ۷ سال گذشته را صرف طراحی ویندرانر کرده است. این هواپیما به گونه‌ای طراحی شده است که در هنگام فرود و برخاستن، ثبات و یکپارچگی ساختاری خود را حفظ کند.

علاوه بر حل مشکل حمل و نقل، ویندرانر مسیر را برای توسعه توربین‌های زمینی حتی بزرگ‌تر نیز باز می‌کند. کارشناسان تخمین می‌زنند که این توربین‌های بزرگ می‌توانند ثبات تولید برق را تا ۲۰ درصد افزایش و هزینه‌های انرژی را تا ۳۵ درصد کاهش دهند.

کاربردهای ویندرانر فراتر از انرژی‌های تجدیدپذیر است. ظرفیت عظیم این هواپیما می‌تواند در حمل و نقل تجهیزات نظامی سنگین و سایر بخش‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

پروژه ویندرانر در حالی آغاز می‌شود که صنعت برق بادی با مشکلاتی مواجه است. تاسیسات مستقر در خشکی مجهز به پره‌های توربین عظیم می‌توانند دگرگونی چشمگیری را شاهد باشند.

فناوری ویندرانر می‌تواند به پره‌ها اجازه دهد تا ۹۰ متر بالاتر از میانگین فعلی برسند و با سازه‌های نمادین از نظر ارتفاع رقابت کنند. نتیجه این امر، افزایش دو برابری تولید انرژی در مزارع بادی مستقر در خشکی و رقابتی شدن انرژی باد در مناطقی که در حال حاضر بادوام نیستند خواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید