استارت‌آپ نوپایی به نام «اینترلون» با هدف استخراج هلیوم-۳ از خاک ماه، گامی بلند در جهت اکتشافات فضایی و دستیابی به منابع انرژی پاک برداشته است.

حفاری هلیوم-۳ در ماه؛ گامی بلند به سوی اکتشافات فضایی و انرژی پاک

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است استارت‌آپ نوپایی به نام «اینترلون» با هدف استخراج هلیوم-۳ از خاک ماه، گامی بلند در جهت اکتشافات فضایی و دستیابی به منابع انرژی پاک برداشته است. این شرکت که توسط تیمی از متخصصان باتجربه در زمینه فضانوردی و مهندسی تاسیس شده، برنامه‌ریزی می‌کند تا تا سال ۲۰۳۰ عملیات حفاری هلیوم-۳ در ماه را آغاز کند.

هلیوم-۳، ایزوتوپی از هلیوم است که به دلیل کاربردهای فراوان در زمین، از جمله رایانش کوانتومی، تصویربرداری پزشکی و به عنوان سوخت بالقوه برای رآکتورهای همجوشی هسته‌ای، از اهمیت بالایی برخوردار است. این ایزوتوپ در کره زمین به ندرت یافت می‌شود، اما در خاک ماه به وفور وجود دارد.

شرکت اینترلون با استفاده از ربات‌های حفار مخصوص، خاک ماه را استخراج و هلیوم-۳ را از آن جدا می‌کند. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ یک کارخانه آزمایشی در ماه احداث کند و تا سال ۲۰۳۰ عملیات استخراج هلیوم-۳ را به طور کامل آغاز کند.

اینترلون برای تامین مالی این پروژه، 18 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این سرمایه توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری برجسته‌ای مانند سون سون سیکس، که توسط الکسیس اوهانیان، بنیانگذار ردیت، تاسیس شده است، تامین شده است.

مایرسون، یکی از بنیان‌گذاران اینترلون، می‌گوید: "برای اولین بار در تاریخ، برداشت منابع طبیعی از ماه از نظر فنی و اقتصادی امکان‌پذیر شده است."

تیم موسس اینترلون از متخصصان باتجربه‌ای تشکیل شده است که سابقه کار در شرکت‌های فضایی برجسته مانند بلو اوریجین و راکت‌لب را دارند. این تیم با همکاری هریسون اچ. اشمیت، فضانورد ماموریت آپولو ۱۷، در حال برنامه‌ریزی برای انجام این پروژه بلندپروازانه است.

حفاری هلیوم-۳ در ماه، نه تنها گامی مهم در جهت اکتشافات فضایی و دستیابی به منابع جدید انرژی است،

بلکه می‌تواند به توسعه فناوری‌های جدید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این زمینه نیز کمک کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید