مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: ما بدنبال آن هستیم رشد ۸ درصدی اقتصاد را با اجرای طرح‌های پیشران نفت و گاز آغاز کنیم.

اضافه شدن ۴۰۰ هزار بشکه به تولید نفت ایران
به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: با قراردادهای امروز ۴۰۰ هزار بشکه به تولید نفت کشور اضافه می‌شود و با احتساب تولید کنونی در این میادین به ۶۲۰ هزار بشکه تولید در این میادین خواهیم رسید.

محسن خجسته مهر در مراسم امضای قراردادهای بالادست توسعه ۶ میدان نفتی اظهار داشت: علاوه بر قراردادهای امروز ما ۲۰ اسفند نیز قرارداد فشارافزایی پارس جنوبی را به امضا رساندیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش شرکت نفت این بود که سهم بسزایی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد، افزود: ما در این راستا افزایش تولید نفت داشتیم، صادرات نفت رشد داشت، گازهای مشعل جمع آوری شد، در تولید بار اول مقام کسب کردیم و امروز به کار زیربنایی مبادرت کرده و دستاوردهای خوبی را به مردم ارائه خواهیم داد و برای تحقق برنامه‌های هفتم توسعه آماده می‌شویم.

مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: ما بدنبال آن هستیم رشد ۸ درصدی اقتصاد را با اجرای طرح‌های پیشران نفت و گاز آغاز کنیم و ۱۳ میلیارد دلار امروز از جمله طرح‌های پیشران اقتصاد است.

وی تاکید کرد: ما همیشه بدنبال این بودیم اقتصاد کشور مردمی شده و نقدینگی مردم به سمت کارهای مولد هدایت شود. همچنین با ابتکار وزارت نفت نقش بانک‌ها از تسهیلات دهنده به سرمایه گذار تبدیل کردیم، علاوه بر این پتروشیمی‌ها را برای تامین خوراک وارد بحث توسعه میادین کردیم.

خجسته مهر با بیان اینکه امروز جلوه‌های ملی شدن صنعت نفت رقم می‌خورد، گفت: این پروژه‌ها با فکر و مدیریت و توان ایرانی محقق می‌شود و درواقع شرکت نفت به واقع ملی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین قراردادها در میدان آزادگان رقم خواهد خورد، افزود: این میدان ۳۲ میلیارد بشکه نفت درجا دارد و یکی از ده میدان فوق عظیم دنیا است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در گذشته قرارداد شرکت‌های خارجی میدان‌های مشترک را فسخ می‌کردند و توسعه میدان کان لم یکن می‌شد، گفت: شرکت‌های بزرگ مثل شل، بی پی، توتال برای توسعه میدان ورود کردند و اطلاعات را دریاف و کاری انجام ندادند.

وی افزود: با قراردادهای امروز ۴۰۰ هزار بشکه به تولید نفت کشور اضافه می‌شود و با احتساب تولید کنونی در این میادین به ۶۲۰ هزار بشکه تولید در این میادین خواهیم رسید و از این مسیر سالانه ۱۵ میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت.

خجسته مهر حجم نفت درجای ۶ میدان را ۳۸ میلیارد بشکه عنوان کرد.

وی ادامه داد: برای این میادین ۶۲۵ حلقه چاه تکمیلی حفر می‌شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در مسیر توسعه این میادین ۶۶ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: برای مناطق پیرامونی نیز در راستای مسئولیت اجتماعی ۲۵۰ میلیون دلار در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به تاکید اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع در انجام فرایند قراردادها و تنفیذ آن‌ها گفت: ما در این راستا قرارداد فشارافزایی و هم توسعه این ۶ میدان را به امضا رساندیم و در سال آینده نیز قرارداهای متعددی داریم که به اطلاع خواهد رسید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید