یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تولید کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی، نویدبخش انقلابی در کشاورزی و گامی بزرگ در جهت حفظ سلامت انسان و محیط زیست است.

انقلابی در کشاورزی؛ بی‌نیازی از قارچ‌کش‌های شیمیایی با پروبیوتیک گیاهی

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است این محصول می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ‌کش شیمیایی شود که هم برای سلامت جانداران مضر هستند و هم به دلیل کیفیت نامناسب، کارایی ندارند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در معرفی این محصول، به فعالیت‌های شرکت در حوزه‌های مختلف بیوتکنولوژی کشاورزی، پروبیوتیک‌های دامی و انسانی، مکمل‌ها و استارترهای لبنی و غذایی اشاره کرد. وی با تأکید بر ظرفیت تولید بیش از هزار و ۵۰۰ تن مواد بیولوژیک پودری و حدود ۱۰ هزار تن فرآورده‌های بیولوژیک مایع در این شرکت، از تضمین کیفیت و کارایی محصولات با تکیه بر تجهیزات پیشرفته، تیم تحقیق و توسعه قوی، کنترل دقیق حین تولید و پایش مستمر کیفیت خبر داد.

این شرکت دانش‌بنیان که به عنوان یکی از دو شرکت بزرگ دنیا در تولید پروبیوتیک شناخته می‌شود، در سه حوزه کشاورزی، دام و طیور و انسانی فعالیت می‌کند. بیش از ۶۰ محصول دانش‌بنیان در این سه حوزه، گویای توانمندی و خلاقیت این شرکت است.

کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی، جدیدترین محصول این شرکت، به عنوان یک جایگزین ایده‌آل برای قارچ‌کش‌های شیمیایی مضر، معرفی شده است. این محصول حاوی فرمولاسیون ویژه‌ای از دو پروبیوتیک مهم گیاهی به نام Bacillus velezensis و Trichoderma است و با هدف بهبود تغذیه و رشد گیاهان، کاهش یا مدیریت خسارت قارچ‌های بیمارگر خاکزاد و تولید محصول سالم در گلخانه‌ها و مزارع طراحی شده است.

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی عملکرد در کشاورزی، از دیگر مزایای این محصول نوآورانه است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، با برآورد بازار فروش ۱۰۰ تنی این محصول تا پایان ۱۴۰۳، بر اهمیت واردات محصولات دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی تأکید کرد. وی معتقد است که رقابت در این عرصه، فرصتی برای ارتقای کیفیت، کاهش قیمت و ارائه خدمات بهتر به مصرف‌کنندگان خواهد بود.

به گفته وی، اثرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در گرو طرح و برطرف کردن نیاز جامعه است. تبدیل دانش به محصول در آزمایشگاه، بدون کاربردی در جامعه، ارزشی ندارد. اقدامات این شرکت‌ها زمانی اقتصادی و مفید خواهد بود که بتوانند در جامعه اثر بگذارند.

حمایت‌های سیاستی، به عنوان بزرگترین پشتوانه شرکت‌های دانش‌بنیان، از نگاه این مدیرعامل، نقشی کلیدی در اثرگذاری آنها ایفا می‌کند. اتخاذ سیاست‌های اثربخش توسط دولت‌ها، این شرکت‌ها را قادر خواهد ساخت تا کل بازار کشور را از آن خود کرده و نیاز داخل را برطرف کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید