رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر اعتماد مردم وجود نداشته باشد نمی‌توانیم هیچ کاری انجام دهیم و قطعا مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه برای تحکیم قانون جهش تولید دانش بنیان تلاش خواهد کرد.

قالیباف اعتماد را بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور دانست

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر اعتماد مردم وجود نداشته باشد نمی‌توانیم هیچ کاری انجام دهیم و قطعا مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه برای تحکیم قانون جهش تولید دانش بنیان تلاش خواهد کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، محمدباقر قالیباف در اولین رویداد نظارتی قانون جهش تولید دانش بنیان بیان کرد: من همیشه به حوزه فناوری از نگاه مدیریتی نگاه کردم چرا که خودم را یک مدیر می‌دانم؛ تجربه بنده در حوزه مدیریت است؛ از این جهت به این حوزه نگاه مدیریتی دارم. بنده چندی پیش به شما قولی دادم که در برنامه هفتم توسعه خلأ‌های موجود در حوزه دانش بنیان را پیدا کرده و آن را تکمیل کنیم. در کمیسیون تلفیق تا جایی که می‌توانستیم این کار را پیش بردیم و در فرصت باقی‌مانده و در ظرف سه هفته آینده که قانون هفتم برنامه توسعه در صحن مجلس شورای اسلامی تکمیل و نهایی خواهد شد. این موضوع را دنبال می‌کنیم و از شما می‌خواهم تا اگر اشکالات و نواقصی همچنان وجود داشته باشد در پنل‌های تخصصی نشست که عصر امروز برگزار می‌شود با ما در میان بگذارید.

وی در ادامه اظهار کرد: از منظر مدیریتی بنده معتقد هستم که ما باید نهاد علم را اجتماعی کنیم. اعتقاد بنده بر این است که باید مبنای توسعه اجتماعی را بر توسعه سیاسی و فرهنگی ارجحیت داد. برای این‌که نهاد علم را اجتماعی کنیم باید در دستگاه‌های مختلف و بخش‌های حاکمیتی هوشمند سازی، شفاف سازی و مردمی سازی را در اولویت قرار داده که قطعا خروجی آن کارآمدی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اساس انقلاب اسلامی ما و قدرت معنوی ما مردم هستند. بنده معتقد هستم که این مردم هستند که به ما قدرت می‌دهند؛ فرق ما با جوامع غربی این است که محوریت ما انسان‌ها و مردم هستند ما در جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم معرفت مردم را بالا ببریم و آگاهی بخشی کنیم. باید مردم را به حقوق خود آشنا کنیم و مردم بدانند که حق آنها چیست و سپس راه مطالبه‌گری را به آنها نشان دهیم. در هر کجا هستیم این وظیفه را برعهده داریم؛ وظیفه ما در نظام جمهوری اسلامی ایران آگاهی بخشی به مردم است و باید آنها را به حقوق خود آشنا کنیم.

قالیباف در ادامه خاطر نشان کرد: اما متاسفانه گاهی ما ابتدا وظیفه مردم را تعیین می‌کنیم؛ در حالی که اول باید مردم را به حقوق خود آشنا کنیم و راه مطالبه‌گری را به آنها بیاموزیم سپس در طول این مسیر است که مردم به وظیفه خود نیز آشنا می‌شوند. مردم باید ابتدا حق خود را بشناسند؛ اگر در این مسیر حرکت کنیم اعتماد بین مردم و همه بخش‌های حاکمیت برقرار می‌شود. اعتماد بزرگترین سرمایه اجتماعی ما است. ما در جمهوری اسلامی ایران هیچ کاری را نمی‌توانیم بدون اعتماد مردم انجام دهیم. اگر اعتماد شکل بگیرد خروجی آن مشارکت معنی‌دار مردم است. زمانی که مردم اعتماد می‌کنند، بچه‌های خود را به جبهه می‌فرستند و سرمایه خود را به میدان می‌آورند و خلاقیت به خرج می‌دهند، این یعنی مشارکت واقعی.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید