در این مطلب به بررسی جزئیات و شرایط دریافت وام سربازی پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

وام ۱۵۰ میلیونی سربازی را چگونه بگیریم؟ + جزییات تسهیلات و شرایط

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، جزئیات اعطای وام ۱۵۰ میلیون تومانی به سربازان اعلام شد.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی از اعطای وام ۱۵۰ میلیون تومانی به سربازان مهارت‌دیده خبر داد.

سردار محمد بهرامی، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی، درباره تعداد کارکنان وظیفه‌ای که دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده‌اند. اظهار کرد: سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی از زمان ابلاغ طرح که سال ۱۴۰۰ بود. همزمان با ستاد کل نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های نیروهای مسلح، موضوع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه را آغاز کرد که این طرح بسیار مفید، ارزشمند و به‌جا است.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا افزود: سیاست تعیین‌شده این بود که سربازان در حین خدمت، مهارتی را یاد بگیرند. این موضوع به مهارت افزایی و اشتغال سربازان کمک خوبی می‌کند.

سردار بهرامی بیان کرد: ما در حوزه آموزشیاری قرآن، در سه سال گذشته توانسته‌ایم نزدیک به هفت هزار سرباز وظیفه را آموزش دهیم. این دوره‌ها در قم صورت گرفت و تمامی افرادی که در این دوره‌ها موفق به اخذ نمره شدند، مدرک رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کردند.

او ادامه داد: همچنین سه هزار نفر هم در حوزه‌های فیلمبرداری، مجری‌گری، مداحی، گرافیک، عکاسی و… با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی آموزش داده‌ایم. این افراد نیز بعد از طی کردن دوره و دریافت نمره لازم در آزمون، موفق به کسب مدرک رسمی از سازمان‌های مطبوع شدند.

سردار بهرامی بیان کرد: در سه سال اخیر، ۱۰ هزار سرباز در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی آموزش داده‌ایم. تمامی افراد مدرک رسمی را از سازمان مربوطه دریافت کرده‌اند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی درباره اعطای وام خود اشتغالی به کارکنان وظیفه مهارت دیده گفت: تعدادی از همین افراد مهارت دیده را نیز موفق شدیم برای دریافت وام خود اشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان معرفی کنیم.

او ادامه داد: افراد وام خود را دریافت کردند تا از این وام با توجه به مهارت‌های کسب شده، در اشتغال خود استفاده کنند.

سردار بهرامی بیان کرد: رهبری فرمودند مکان سربازی باید برای سربازان مفید باشد تا از ۲ سال خدمت در جهت رشد و ارتقا معنوی و مهارت آنها استفاده شود. ما نیز بنا داریم در سال ۱۴۰۳ این طرح را ادامه دهیم و تعداد بیشتری از سربازان علاقه‌مند، آموزش‌های مهارتی را دریافت کنند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی بیان کرد: اگر سازمان‌های متبوع بتوانند افراد آموزش دیده را جذب کنند. ارزش‌گذاری بر روی مدرک‌ها بشود، بسیار بهتر است، چراکه اینگونه سربازان بیشتر برای شرکت در دوره‌های مهارتی تشویق می‌شوند.

او تاکید کرد: آموزش‌هایی که می‌دهیم مورد نیاز تمامی ادارات است و در سال ۱۴۰۳، در هشت طیف فرهنگی نظیر عکاسی، فیلم برداری، نقاشی، گرافیک و… آموزش مهارتی خواهیم داد.

منبع: مهر

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید