فانگ سی‌لونگ ملقب به «جکی چان» بازیگر، فیلم‌ساز، رزمی‌کار و بدل‌کار اهل هنگ کنگ عکس جدیدی از او که با کهولت سن چهره وی تغییر قابل توجهی کرده است در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران‌قرار گرفت.

عکس جدید از چهره پیر و شکسته جکی چان  در سن ۷۰ سالگی همه را شوکه کرد! + عکس

به گزارش سلام نو، جکی چان متولد ۷ آوریل ۱۹۵۴ در هنگ کنگ ، بازیگر و کارگردان رزمی کار است.

وی تحصیلکرده مدرسه اپرای پکن در رشته هنرهای رزمی و آکروباتیک و کالج دیکسون از استرالیا می باشد که از ۱۸ سالگی بعنوان سیاهی لشکر جلوی دوربین رفت.

او با ۱۷۴ سانتی متر قد و ۶۵ کیلوگرم وزن و دارایی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از ثروتمندترین بازیگران است.

چان کُونگ سانگ با نام هنری «جکی چان» Jackie Chan روز ۱۸ فروردین ۱۳۳۳ در ناحیه خود مختار هنگ کنگ بعنوان تنها فرزند خانواده به دنیا آمد.

پدرش «چالرز چان» کارمند سفارت فرانسه و مادرش خانم «لی لی چان» بازیگر تئاتر بود که هر کدام از ازدواج اول خود دارای دو فرزند بودند.

قبل از جنگ جهانی دوم ، پدرش برای دولت ملی گرای چین جاسوسی می کرد مادرش «لی لی» نیز یک بازیگر تئاتر بود که در کنار این حرفه تریاک هم می فروخت.

جالب اینکه پرش در دورانی که به جاسوسی مشغول بود، لی لی را دستگیر کرده و سپس به او علاقمند شد و با وی ازدواج کرد.

جکی جان از ۷ تا ۱۷ سالگی نزد استادی بنام «یوشان یوان» ورزش کونگ‌ فو، اپرای چینی، پانتومیم و آواز را آموخت.

در ۸ سالگی بدلیل استعدادش در هنر و کونگ فو نقش کوتاهی در فیلم «هفت شانس کوچولو» بازی کرد سپس در چند فیلم موزیکال هنگ کنگی هم حضور داشت.

اوایل جکی چان در زمینه حرکات آکروباتیک و بدلکاری در فیلم ها فعالیت داشت تا اینکه سال ۱۹۷۲ وقتی ۱۸ ساله بود در فیلم های «مشت خشم» و «اژدها وارد می شود» در میان سیاه لشکرانی قرار داشت که به مبارزه با بروس لی می پرداختند.

در سال ۱۹۷۶ وقتی ۲۲ ساله بود نزد والدینش در کانبرای استرالیا رفت و به مدتی کوتاهی در کالج دیکسون مشغول تحصیل شد

با این حال مدتی بعد تحصیل را رها کرد و بعنوان کارگر ساختمانی مشغول بکار شد.

در سال ۱۹۷۸ توسط یک شرکت فیلمسازی که قبلا عکسی از خود به آنها داده بود برای بازی در فیلم «مار در سایه عقاب» دعوت به تست شد

او بعد از قبولی جلوی دوربین رفت و با استقبال این فیلم در سینماها خیلی زود مورد توجه قرار گرفت سپس همین سال با فیلم «استاد مست» به یک ستاره تبدیل شد.

جکی چان در ژانویه سال ۱۹۸۱ وقتی ۲۷ ساله بود با خانم «جون لین» ۲۸ ساله و از بازیگران مشهور هنگ کنگی وارد یک رابطه عاشقانه شد.

این زوج در ژانویه ۱۹۸۲ بصورت مخفیانه رسما باهم ازدواج کردند تا اینکه بعد از به دنیا آمد پسرشان ، خانم لی خود را برای همیشه از بازیگری بازنشسته کرد.

جکی چان

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید