امام جمعه تبریز ثبت خاطرات رزمندگان اسلام و وصیت‌نامه‌های شهدا، تولید آثار هنری و مردمی بودن یادواره‌ را از الزامات اثربخشی آن مطرح کرد و تصریح کرد: یادواره‌ها پل ارتباطی بین نسل‌های گذشته، حال و آینده هستند.

یادواره‌ها پل ارتباطی بین نسل‌های گذشته، حال و آینده هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، این رستگارانی که در راه حفظ دین و تمامیت ارضی از تمام هستی خود گذشتند مسئولیتی همگانی است.

به گزارش سلام نو حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، پنجشنبه، ۲۳اسفندماه، بعد از افطار سومین روز ماه مبارک رمضان در یادواره شهدای شهرستان لیلان با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا افزود: یادواره‌های شهدا باید الهام بخش فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بوده و بازگو کننده رشادت و مجاهدت فرزندان برومند ملتی باشد که با همه هستی خود از کیان نظام مقدس اسلامی و ارزش‌ها و اعتقادات دفاع کردند.

وی زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا را مسئولیتی همگانی دانست و ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا باید بصورت منظم با فاصله‌های زمانی نه چندان طولانی برگزار شود.

وی گفت: شهید تنها متعلق به گروه و دسته و قوم خاصی نیست و همه آحاد جامعه وامدار شهیدان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم اهتمام به برپایی مجالس و محافل مرتبط با نام شهید را سنتی حسنه و رسالتی دینی عنوان کرد و افزود: وظیفه ملی و انسانی ایجاب می‌کند در مسیر تکریم و تمجید شهدا در فضای بصری، اجتماعی و رسانه‌ای، بهترین و ماندگارترین کارها انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان، اثربخشی برنامه‌های فرهنگی را مهم عنوان کرد و گفت: مجلس شهید نباید صرفا یک مجلس و مراسم گرامیداشت باشد بلکه باید همچون خود شهید، زنده و پویا بوده و منجر به تحول روحی، معنوی و اجتماعی در حاضرین شود.

امام جمعه تبریز در پایان صحبت‌های خود، ثبت خاطرات رزمندگان اسلام و وصیت‌نامه‌های شهدا، تولید آثار هنری و مردمی بودن یادواره‌ را از الزامات اثربخشی آن مطرح کرد و تصریح کرد: یادواره‌ها پل ارتباطی بین نسل‌های گذشته، حال و آینده هستند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید